انتشار دانش‌نامه «محمد(ص)؛ مراد تمام ملت‌ها»
کد خبر: 3570246
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

انتشار دانش‌نامه «محمد(ص)؛ مراد تمام ملت‌ها»

گروه بین‌الملل: «محمد عبدالشافی القوصی»، نویسنده مصری با تدوین دانش‌نامه‌ای با عنوان «محمد(ص)؛ مراد تمام ملت‌ها»، توصیفات بیش از چهار هزار اندیشمند و مورخ غیر مسلمان و کشیش و راهب غربی را از پیامبر اکرم(ص) گردآوری کرده است.

انتشار دانش‌نامه «محمد(ص)؛ مراد تمام ملت‌ها» در مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی المصریون، «محمد عبدالشافی القوصی»، نویسنده مصری اخیرا دانش‌نامه‌ای را با عنوان «محمد(ص)؛ مراد تمام ملت‌ها» تدوین و تألیف کرده است که به‌عنوان بزرگترین دایرةالمعارف علمی به‌شمار می‌آید و شامل نوشته‌های بیش از چهار هزار کشیش، مورخ و شرق‌شناس است که درباره پیامبر رحمت(ص) کتاب‌هایی تألیف کرده‌اند.
این دانش‌نامه علمی به همت مؤسسه انتشاراتی «حمیثرة» قاهره منتشر شده است و حدود 300 صفحه دارد.
در این اثر عظمت پیامبر(ص) و جهانی بودن او با استناد به نوشته‌های متفکران و فیلسوفان غربی مورد بررسی قرار داده شده و حاوی سرفصل‌هایی چون: وصیت اول، انوار نبوت، کتاب مقدس درباره پیامبر چه می‌گوید، پیامبر اسلام در تألیفات نویسندگان، دلایل نبوت، پیامبر رحمت، پیامبر آزادی و غیره است.
در این کتاب سخنان شخصیت‌هایی چون ادوارد رمسی، ولتر، آلفونس دو لامارتین، برناردشو، ناپلئون بناپارت، گوته، آنه‌ماری شیمل و غیره درباره پیامبر اکرم(ص) ذکر شده است.
مؤلف در بخش «کتاب مقدس درباره حضرت محمد(ص) چه می‌گوید» بیش از 100 بشارت را که در کتاب مقدس درباره حضرت محمد(ص) و امت او آمده، ذکر کرده و تمامی القاب، نام‌ها و حتی نشانه‌های پیامبر(ص) را نام برده است.
القوصی در این دانش‌نامه همچنین اشعار و قصیده‌های بیش از 20 شاعر مسیحی چون: خلیل مطران، شبلی شمیل، ریاض العلوف و حلیم دموس، جورج سلسلمی و ... را که به مدح پیامبر انسانیت پرداخته‌اند، گردآوری کرده است.
captcha