انقلاب اسلامی در مسیر زمینه‌سازی برای ظهور است
کد خبر: 3573117
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
موسوی:

انقلاب اسلامی در مسیر زمینه‌سازی برای ظهور است

گروه سیاسی: امام جمعه قیدار گفت: انقلاب اسلامی در مسیر زمینه‌سازی برای ظهور است و امام خمینی(ره) از کسانی است که جریان ظهور مصلح کل و عدل‌گستر جهانی را در آثار و اندیشه و هم در میدان عمل متجلی کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر دیروز جمعه، 22 بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه قیدار اظهار کرد: امام خمینی (ره) از کسانی است که جریان ظهور مصلح کل و عدل‌گستر جهانی را در آثار و اندیشه و هم در میدان عمل متجلی کرده است.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: امام خمینی‌(ره) بزرگ‌ترین منتظر در قرن حاضر بود چرا که با تعریفی عمیق از مقوله انتظار و منتظر، به ایجاد حکومت اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی‌(عج) پرداخت و با بسط و گسترش نظریه ولایت فقیه، نایبان برحق امام زمان (عج) را بر رأس حکومت اسلامی گذاشت تا روند حرکت به سمت قیام منجی عالم بشریت بدون کوچک‌ترین انحرافی ادامه یابد.

وی افزود: امام خمینی (ره) همیشه انقلاب اسلامی در ایران را نسخه‌ای برگرفته از قیام اباعبدالله الحسین(ع) می‌دانستند و تاکید داشتند که مسیر حرکت انقلاب باید در راستای اتصال به حکومت عدل امام عصر(عج) قرار داشته باشد. مردم ایران نیز به این دیدگاه منتظرانه امامشان در اتصال انقلاب به حکومت مهدوی باور داشتند و این باور قلبی به دعای دسته جمعی تبدیل شده بود «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار» که این شعار و دعا بعد از رحلت آن حضرت به شعار و دعای «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما» تغییر یافت. در حقیقت در عمق این شعار دعاگونه یک اعتقاد دینی قرار دارد که ناشی از شناخت و ایمان مردم به مسیر حرکت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قیدار گفت: بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی هیچگاه از مسیر حرکت نظام در زمینه‌سازی ظهور امام عصر غافل نبود چنانچه در ماه‌های پایانی عمر با برکت خود در جمع مسئولان نظام فرمودند: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند‚ خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه از دیدگاه امام (ره) انتظار فرج به معنی سکون و بی‌تحرکی و انتظار خالی صرف نیست، آن حضرت انتظار را یک حرکت تهاجمی به سمت ظهور تعریف می‌کردند، گفت: امام خمینی (ره) در مسیر انتخابیش برای انقلاب اسلامی که در مسیر زمینه‌سازی برای ظهور است هیچوقت دچار تردید و کمرنگی نشد بطوریکه آن حضرت در هر موقعیتی با شجاعت تمام از این موضع صحبت کرده و دنیا را به آن توجه می‌دادند

امام جمعه قیدار با تشکر از حضور حماسی مردم عزیز و ولایتمدار سراسر کشور ایران اسلامی و شهرستان خدابنده در راهپیمایی دشمن‌شکن یوم‌الله 22 بهمن که تجلی بصیرت و نمایش وحدت و اتحاد و اقتدار ملی بود، تصریح کرد: مردم عزیز ایران با خلق حماسه ماندگار دیگری باز تمام معادلات و تحليل‌های رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران را به هم ريختند و مشت کوبنده‌ای بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب اسلامی زدند.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی 22 بهمن مصداق عمل صالح است، گفت: در سوره توبه آیه 120 خداوند متعال حضور در مکانی را که کافران را به خشم می‌آورد را عمل صالح معرفی کرده و می‌فرماید: «وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغيظُ الْكُفَّارَ وَ لا يَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنين».

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به صدور حكم تاريخی حضرت امام خمينی (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، تاکید کرد: فتوای تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان رهبر مسلمانان جهان دیوار امنیت را بر سر سلمان رشدی و ناشران كتاب او خراب كرد زندگی را بر آن‌ها تلخ كرد. امام در 25 بهمن 67 فتوای تاریخی خود را درباره نویسنده این كتاب را همانند سوره مباركه برائت بدون ذكر بسم‌الله صادر فرمودند: «انا لله و انا الیه راجعون به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف كتاب «آیات شیطانی‌« كه علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم ، چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محكوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه كه آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر كسی جرأت نكند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر كس كه در این راه كشته شود، شهید است انشاء‌الله. ضمناَ اگر كسی دسترسی به مؤلف كتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد».

امام جمعه قیدار گفت: فتوای تاریخی امام در تمام جهان موجی از بیداری را در مسلمانان ایجاد كرد و موجی توفنده از امت مسلمان در مصاف با كفر پديد آمد. سلمان رشدی از لحظه صدور حكم، مخفی شد و حفاظت وی برای غرب هزينه‌های كلان داشته است. اکنون که ۲6 سال از فتوای تاریخی خمینی کبیر درباره مهدورالدم بودن سامان رشدی می‌گذرد و هنوز این فتوا مانند تیری که از چله کمان رها شده باشد در حرکت است و نهایتاً انشاءالله در قلب شوم او خواهد نشست. تلاش‌های زیادی در این مدت برای به فراموشی سپردن این فتوای تاریخی انجام پذیرفته ولی راه به جایی نبرده و سلمان رشدی همچنان زندگی کابوس‌وار دارد.

captcha