ثبت‌نام 12 هزار قرآن‌آموز در طرح تربیت حافظان سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3574842
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

ثبت‌نام 12 هزار قرآن‌آموز در طرح تربیت حافظان سیستان‌وبلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان گفت: در سال جاری 12 هزار و 560 قرآن‌آموز از سرتاسر استان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان صبح امروز در نشست خبری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 91 مبنی بر تربیت 10 الی 15 میلیون حافظ قرآن در کشور، طرح تربیت حافظان قران کریم از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه آغاز شده و هر ساله پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی حفظ، آزمون این طرح در اسفند ماه برگزار می‌شود. 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان افزود: سهمیه استان در سال 94، 12 هزار نفر بوده که براساس ابلاغیه ثبت نام‌ها انجام شد و 7 هزار نفر در آزمون پایانی شرکت کرده و حدودا 3400 نفر نمره قبولی را کسب کردند.
وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به ابلاغیه 12 هزار و 560 نفر در استان ثبت نام کردند که انتظار می‌رود 50 درصد این آمار در آزمون پایانی شرکت کنند.
رعنایی اظهار کرد: این آزمون در مصلی‌های زابل، ایرانشهر و زهک و نیز مسجد طالقانی و مسجد حسینی شهرستان زاهدان به صورت همزمان ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان تصریح کرد: کلاس‌های طرح تربیت حافظان براساس ابلاغیه در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود اما در شهرستان زاهدان به جهت نبود بقعه، در زندان‌ها، مساجد و موقوفات مرتبط برگزار خواهد شد.
captcha