کتابخانه نابینایان رودکی شهرکرد بازسازی خواهد شد
کد خبر: 3576578
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان مصوب شد؛

کتابخانه نابینایان رودکی شهرکرد بازسازی خواهد شد

گروه فرهنگی: در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، طرح بازسازی کتابخانه نابینایان رودکی شهرکرد به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان روز یکشنبه اول اسفند ماه به ریاست قاسم سلیمانی، استاندار و با حضور گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار؛ فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بهروز امیدی، مدیرکل آموزش و پرورش؛ حمید ملکپور، فرماندار شهرستان شهرکرد؛ حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان؛ نورا.. غلامیان، شهردار شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز؛ اکبر منصوری، رئیس شورای اسلامی استان و دیگر اعضا انجمن در محل دفتر استاندار برگزار شد.
در این جلسه استاندار با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی به نگاه عدالت محور در این حوزه به همه اقشار جامعه بویژه قشر آسیب پذیر از جمله معلولین اشاره کرد و افزود: داشتن کتابخانه ای در خور و شایسته حق این قشر از مردم جامعه است و با توجه به وجود امکانات متعدد و کامل مختص نابینایان در این کتابخانه و خدمات رسانی به همه روشندلان در سطح استان و کشور شایسته است ساختمان وقفی قدیمی این کتابخانه بازسازی گردد.
سلیمانی خواستار تشکیل کمیته تخصصی با حضور اداره کل کتابخانه های عمومی استان، شهرداری شهرکرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیص بودجه  جهت بازسازی این کتابخانه شد.
در ادامه گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار نیز به مبحث لزوم پرداخت نیم درصد شهرداری ها پرداخت و اظهار داشت شهرداری ها موظفند بر اساس قانون مصوب نسبت به پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها به صورت ماهانه اقدام نمایند.
سپس فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به بحث لزوم نصب المان های کتاب در سطح شهرهای استان اشاره و افزود: با توجه به اینکه شهرکرد برای 3 سال متوالی در زمره نامزدهای طرح پایتخت کتاب ایران قرار دارد باید برای تحقق این مهم و از سوی دیگر ارتقا سطح سواد بصری شهروندان استان شهرداری ها و ادارات مرتبط فرهنگی نسبت به نصب المان های شهری، دیوارنویسی و طراحی مبلمان شهری مرتبط با کتاب و کتابخوانی اقدام نمایند.
در ادامه دیگر اعضا جلسه در خصوص دستور جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت مصوبات کاربردی جهت اجرا به تصویب رسید.

captcha