مسئولان باید در تمام امور به فرهنگ دفاع مقدس رجوع کنند
کد خبر: 3576627
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
فرمانده سپاه همدان:

مسئولان باید در تمام امور به فرهنگ دفاع مقدس رجوع کنند

گروه سیاسی: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان همدان با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه جنگ 8 سال دفاع مقدس همچون گنجی است که باید آن را استخراج کرد، عنوان کرد: مدیران و مسئولان در همه ابعاد کاری به این گنج نیازمند هستند و باید به فرهنگ دفاع مقدس رجوع کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، دوشنبه 2 اسفند در نشست با بسیجیان پزشکی قانونی استان همدان در جبران کمبود پزشک در پزشکی قانونی شهرستان‌ها، اظهار کرد: یکی از فلسفه وجودی و خروجی بسیج تسهیل مأموریت در دستگاه‌های اجرایی است بنابراین در زمینه کمبود پزشک در پزشکی قانونی، سپاه اعلام آمادگی می‌کند.

وی از بسیج جامعه پزشکی در استان یاد کرد و ادامه داد: در این مجموعه افراد متخصص و متدینی وجود دارد که برای خدمت خالصانه می‌توانند به کمک افراد بیایند.

وی با بیان اینکه برای جبران کمبود پزشک در پزشکی قانونی باید جلسات و نشست‌های متعددی تشکیل شود، اعلام کرد: چندین متخصص مغز و اعصاب و قلب و عروق که در بسیج جامعه پزشکی حضور دارند، درخواست حضور در جبهه مقاومت داده‌اند.

ابوحمزه به تفریظ مقام معظم رهبری به مجموعه کتاب‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری همواره بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به بدنه جامعه و به ویزه نسل سه و چهار انقلاب تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه جنگ 8 سال دفاع مقدس همچون گنجی است که باید آن را استخراج کرد، افزود: مدیران و مسئولان در همه ابعاد به این گنج نیازمند هستند و باید به فرهنگ دفاع مقدس رجوع کنند.

فرمانده سپاه همدان یکی از کارهای ارزشمند مقام معظم رهبری را مطالعه مستمر کتاب‌های دفاع مقدس در برنامه روزانه خود دانست و تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان باید گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار از چهار کتاب ارزشمند تقریظ رهبری در یک مراسم رونمایی شد، افزود: کتاب "آب هرگز نمی‌میرد" کتاب ارزشمندی است که مقام معظم رهبری به تفریظ آن پرداخته‌اند.

وی به کتاب "شهیدان راه فضیلت" نوشته علامه امینی اشاره کرد و گفت: در این کتاب از 134 نفر از مجتهدین و شخصیت‌های شیعه که در مقابل طاغوتیان ایستادگی کرده و همه شهید شده‌اند، یاد شده است.

ابوحمزه با بیان اینکه همواره باید قدردان نعمت‌های الهی باشیم، یادآور شد: انقلاب اسلامی بعد از قرن‌ها توانست حکومت جمهوری اسلامی را تشکیل دهد و یک حرکت بی‌نظیر را در دنیا رقم بزند.

وی با تأکید بر اینکه هر کس در هر جایگاهی باید به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کند، افزود: هرکس در این دنیا خدمتی کند خداوند در این دنیا پاسخ او را می‌دهد.

فرمانده سپاه همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه معنویت، بیت‌الغزل رشد و تعالی انسان‌هاست، اظهار کرد: باید در انجام همه امور روح معنویت را در خود داشته باشیم.

ابوحمزه خمیر مایه اصلی انسان را معنویت دانست و تصریح کرد: معنویت سبب می‌شود انسان دل‌مرده نشده و با روحیه حرکت روبه جلو داشته باشد و زمینه را برای موفقیت فراهم کند.

وی با بیان اینکه فرد در آشکار و پنهان باید خود را در پیشگاه حق بداند چرا که گناه روح انسان را کسل و از امور معنوی غافل می‌کند، گفت: انجام واجب الهی و ترک محرمات زمینه را برای رشد انسان فراهم می‌کند.

فرمانده سپاه همدان در پایان از مدیرکل پزشکی قانونی استان خواست تا ارتباط خود را با رسانه‌های استان بیشتر کند تا بتوانند فعالیت‌های خود را بر همگان اطلاع‌رسانی کنند.
captcha