اعزام متسابقان مرحله نهایی شوق تلاوت به کربلای معلا
کد خبر: 3577214
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
مقدم‌کیا:

اعزام متسابقان مرحله نهایی شوق تلاوت به کربلای معلا

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت ابراز کرد: راه‌یافتگان به مرحله نهایی دومین دوره از مسابقات قرآنی شوق تلاوت دوشنبه، 9 اسفندماه به کربلا اعزام خواهند شد.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن اشاره به زمان اعزام نخبگان قرآنی برتر این طرح برای شرکت در مرحله نهایی شوق تلاوت، اضافه کرد: نفرات برگزیده و برتر مرحله نیمه‌نهایی دومین دوره مسابقات شوق تلاوت دوشنبه، 9 اسفندماه با بدرقه مسئولان قرآنی کشور عازم کربلا می‌شوند و طی دو روز 10 و 11 اسفندماه به رقابت خواهند پرداخت.
حرم حضرت عباس(ع)، میزبان مرحله نهایی شوق تلاوت
وی ادامه داد: در مرحله نهایی دومین دوره مسابقات شوق تلاوت، 30 نفر از نوجوانان و جوانان برتر قرآنی در طرح ملی تلاوت حاضر هستند و در چهار سبک قرائت در حرم حضرت عباس(ع) به رقابت قرآنی می‌پردازند و برای کسب عناوین برتر در هر سبک تلاش خواهند کرد.
مقدم‌کیا افزود: برگزیدگان در این مرحله از مسابقات شوق تلاوت از هشت استان کشور هستند و نمایندگان خراسان رضوی نیز در این مرحله با تعداد 9 متسابق در سه سبک گام در مرحله نهایی مسابقات شوق تلاوت می گذارند.
وی استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، کهکیلویه و بویر‌احمد، اصفهان، قزوین، مازندران، سیستان‌وبلوچستان و خراسان رضوی را به عنوان استان‌های حاضر در مرحله نهایی شوق تلاوت معرفی کرد و گفت: ابوالفضل زاهدمقدم، محسن نوروزی، سجاد رحمتی، سید محمدجواد حسینی، رسول سرمدی، محمد زنگوئی، علیرضا جاوید، امیررضا خسروی، احمد تفضّلی نمایندگان نوجوان خراسان رضوی در این مرحله از مسابقات شوق تلاوت محسوب می‌شوند.
اجرای محافل قرآنی در شهرهای مختلف عراق با حضور نوجوانان ایرانی
مقدم‌کیا با بیان اینکه 16 اسفندماه زمان بازگشت کاروان نوجوانان قرآنی به ایران اسلامی خواهد بود، اضافه کرد: چهارشنبه، 11 اسفندماه مراسم اختتامیه در حرم حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود و پس از آن نوجوانان قرآنی حاضر در این مرحله از مسابقات مجری برگزاری محافل قرآنی در شهرهای نجف، کربلا، حله، بغداد و بابل عراق خواهند بود و کلام الهی را برای مردم عراق تلاوت می‌کنند.
دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت ادامه داد: سعی داریم تا گروه‌های جمع‌خوانی را با ترکیب قاریان نوجوان ایرانی و عراقی در این سفر معنوی تشکیل دهیم و برنامه‌های قرآنی به صورت مشارکتی که از قبل نیز سابقه انجام دارد را با همراهی آستان مقدس حضرت اباالفضل‌العباس(ع) اجرا کنیم.   
وی اساتیدی همچون مهدی قره‌شیخلو، شاه‌میوه، هاشم روغنی و ربیعیان را داوران مرحله نهایی این مسابقات معرفی کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی در نشست‌های صمیمی با حضور داوران این دوره از مسابقات و جهت انتقال تجارب قرآنی به نوجوانان در نظر گرفته‌شده است که در ضمن برنامه‌های اجرایی مسابقات برگزار خواهد شد.
شوق تلاوت برنامه‌ای در جهت ارزیابی طرح ملی تلاوت
مقدم‌کیا ضمن تشریح طرح شوق تلاوت بیان کرد: این طرح به جهت ارزیابی سطح رشد و پیشرفت نوجوانان قرآنی حاضر در طرح ملی تلاوت و همچنین ارزیابی فعالیت ستاد اجرایی این طرح برگزار می‌شود، ضمن اینکه برگزاری چنین مسابقات به ایجاد انگیزه و شور در نوجوانان در قالب یک رقابت قرآنی کمک می‌کند.
وی ادامه داد: هدف ما از برگزاری مسابقات شوق تلاوت یک نوع نگاه آموزشی است و سعی داریم تا با ایجاد انگیزه و شور رقابت به تبادل داشته‌های قرآنی نوجوانان و افزایش سطح کیفی آنان توجه کنیم.
مقدم‌کیا با اعلام این نکته که برگزیدگان در مرحله نهایی شوق تلاوت در قالب برنامه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی به تلاوت خواهند پرداخت، ابراز کرد: با چند کشور خارجی نیز گفت‌‌وگوهایی انجام شده و سعی داریم تا افراد برتر در این مرحله از مسابقات را برای کسب تجربه‌ بیشتر در مجامع بین‌المللی به این کشورها اعزام کنیم.
captcha