81 درصد مشاغل خانگی خراسان‌شمالی در اختیار بانوان است
کد خبر: 3577244
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

81 درصد مشاغل خانگی خراسان‌شمالی در اختیار بانوان است

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی گفت: 81 درصد مشاغل خانگی خراسان‌شمالی در اختیار بانوان است و استان در زمینه مدیریت بانوان در مشاغل اجتماعی، در رده پنج استان برتر کشور قرار دارد.

ملیجه یغمائی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی با بیان اینکه از اولویت‌های امروز جامعه بانوان، نیازسنجی است تا مسئولان بر اساس مطالبات آن‌ها اقدام نمایند، اظهار کرد: خراسان‌شمالی در بخش مدیریت بانوان به خوبی عمل کرده و این گرایش در زمینه احترام به جایگاه بانوان، رضایت بخش است.
وی با اشاره به اینکه امروز در خراسان شمالی بسیاری از بانوان در پست های صنعتی، خدماتی، فرهنگی، اداری و مدیریتی، اجتماعی و آموزشی فعالیت دارند و موفق هستند، اضافه کرد: حضور 80 دهیار زن در خراسان شمالی با توجه به جمعیت آمار روستایی، نشان از مدیریت خوب بانوان در بخش های مدیریتی دارد.
یغمائی خاطرنشان کرد: امروز نقش زنان جهت کار و امرار معاش یک ضرورت است اما نباید از این اصل غافل شد که بانوان در مشاغلی قرار گیرند که با روحیات و طبیعت آن ها سازگار نیست.
وی در پاسخ به این سوال که کاهش جمعیت و گرایش خانواده ها به تک فرزندی چه ارتباطی با اشتغال بانوان دارد، توضیح داد: اگر نقش بانوان، اشتغال و جایگاه آن ها در حوزه های اجتماعی به درستی تعریف شود، خللی در ایفای نقش آن ها به وجود نخواهد آمد.
 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه نباید فرصت های شغلی از بانوان گرفته شود، اظهار کرد: در حال بررسی وضعیت اشتغال باوان در استان و وضعیت بیمه آن ها هستیم و اولویت بندی مطالبات و ایجاد راهکارهای مناسب در دست مطالعه و بررسی است.
captcha