روحانیان طبیبان فکری و روحی جامعه هستند
کد خبر: 3577252
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

روحانیان طبیبان فکری و روحی جامعه هستند

گروه معارف: مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌شمالی گفت: روحانیان طبیبان فکری و روحی جامعه هستند و همانطور که جامعه برای دردهای جسمانی به طبیب نیاز دارد برای هدایت فکری و روحی نیز به روحانی نیاز دارد.

حجت الاسلام قنبرعلی خادمی مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان شمالی در خصوص اهمیت نقش روحانیت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: روحانیت پرچم‌دار جامعه بشری است، اگر روحانیت نبود جامعه گرفتار سوء اخلاقیات می‌شد.
وی با بیان اینکه جامعه‌ی بدون روحانی همانند جامعه‌ی بدون طبیب است تاکید کرد: همانطور که جامعه برای سلامت جسمانی طبیب می‌خواهد برای سلامت روح نیز نیازمند طبیب است و روحانیت طبیب فکری و روحی جامعه است.
وی با اشاره به اینکه مسئله روحانیت در جامعه اسلامی بسیار مهم بوده چرا که هدایت و رهبری جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بر اساس اعتقادات ما مسلمانان، انبیاء الهی و ائمه بزرگوار آمدند تا جامعه بشری را به سمت تعالی هدایت کنند و مسیر زندگی مردم را به گونه‌ای تنظیم کنند که به خداوند ختم شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌شمالی اظهار کرد: خداوند پس از انبیا و ائمه معصوم، آخرین حجت خود را در پس پرده غیبت نگه داشته و از آن زمان هدایت جامعه اسلامی به دست روحانیت بوده که در مرتبه ی نازل تر از وظیفه ی انبیاء است.
خادمی با اشاره به اینکه دنیا محل رشد و تقویت است و انسان در دنیا باید بتواند به حیات طیبه دست پیدا کند، خاطر نشان کرد:در واقع علماء و حوزه‌های علمیه اطباء روحانی، اخلاقی و فکری جامعه هستند، روحانیت در حوزه ی مسائل سیاسی و اقتصادی و به‌ویژه در حوزه‌ی مسائل دینی به عنوان کارشناس دینی ایفای نقش می‌کند.
captcha