اعزام بیش از 120 روحانی مبلغ در آستانه ایام فاطمیه دوم در بجنورد
کد خبر: 3577275
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

اعزام بیش از 120 روحانی مبلغ در آستانه ایام فاطمیه دوم در بجنورد

گروه معارف: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: مراسم عزاداری فاطمیه دوم در تمام مساجد و حسینیه‌های سطح بجنورد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی با بیان اینکه روحانیون مدیران فرهنگی روستاها هستند و برنامه‌های عزاداری با محوریت امام جماعت روستاها برگزار می‌شود، اظهار کرد: در ایام فاطمیه دوم بیش از 120 روحانی مبلغ به نقاطی که فاقد روحانی هستند، اعزام می‌شوند.
وی هدف از اعزام روحانیون در ایام عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را، برگزاری مراسم عزاداری مناسب و در خور شان مرکز استان ذکر کرد.
وی اضافه کرد:این تعداد از روحانیون در قالب روحانیون مستقر و خود استقرار به مناطق مختلف شهرستان اعزام خواهند شد تا با مدیریت فرهنگی مناطق اعزامی از آسیب‌های وارده به مجالس عزاداری اهل بیت(ع) کاسته و نسل جوان را بیش از پیش با سیره عملی زندگی آن بزرگواران آشنا کنند.
حجت الاسلام هدایتی از آمادگی هیئات مذهبی و مساجد شهرستان جهت فضاسازی اماکن و مساجد در سطح شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: فضاسازی ویژه ایام فاطمیه دوم در روستاها با نظارت روحانی محل و با همکاری بسیج، هیئت امنای مساجد و اهالی روستا انجام خواهد شد.
به گزارش ایکنا، مراسم عزاداری فاطمیه دوم(به مدت 5 روز) از تاریخ 95/12/10 لغایت 95/12/14 در شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.
captcha