رقابت 200 متسابق در مسابقات قرآن طلاب اهل سنت خراسان
کد خبر: 3577535
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
به میزبانی مشهد آغاز شد؛

رقابت 200 متسابق در مسابقات قرآن طلاب اهل سنت خراسان

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور روحانیون اهل سنت خراسان گفت: مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب، مدرسین و روحانیون اهل سنت استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی صبح امروز، پنجم اسفندماه به میزبانی مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب، مدرسین و روحانیون اهل سنت استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی صبح امروز، پنجم اسفندماه به میزبانی مشهد و در اردوگاه مازندران آغاز شد.
 در این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط علیرضا رضایی، قاری قرآن آغاز شد، روح‌الله مقدادی، معاون فرهنگی و امور روحانیون اهل سنت خراسان ابراز کرد: این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم و ترجمه با حضور 200 متسابق که 50 بانو و 150 آقا بدون محدودیت سنی برگزار شده است.
وی در ادامه افزود: در نوبت صبح، مسابقات رشته حفظ سه جزء، پنج، 10، بیست و حفظ کل قرآن برگزار شد و در ادامه بعد از اقامه نماز ظهر مسابقات رشته مفاهیم پیگیری می‌شود.
حجت‌الاسلام مقدادی عنوان کرد: بخش باقی ماتنده رشته‌های حفظ و همچنین قرائت و ترتیل از ساعت 13 آغاز و تا ساعت 17:15 ادامه دارد و در نهایت مراسم اختتامیه و اهدا جوایز این مسابقات نیز ساعت 18 برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و امور روحانیون اهل سنت خراسان اظهار کرد: جمعی از داوران بین‌المللی کشوری و مشهدی از جمله محمدرضا شفیعی‌مؤمن داور صوت، رضا جاویدی، داور لحن، مهکام، داور وقف و ابتدا، مولاتی، داور تجوید و حجت الاسلام محمدمهدی رجبی، داور صحت حفظ در بخش آقایان و خانم‌ها اعتمادی و حاجی‌زاده در بخش بانوان امر قضاوت را بر عهده دارند.
وی در پایان با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم طلاب، مدرسین و روحانیون اهل سنت ترویج فرهنگ حفظ و انس بیشتر این قشر با قرآن و به دنبال آن رواج در سطح جامعه است.
captcha