سند تبلیغی و ترویجی فعالیت‌های قرآنی در انتظار تصویب نهایی
کد خبر: 3577867
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

سند تبلیغی و ترویجی فعالیت‌های قرآنی در انتظار تصویب نهایی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعدازظهر امروز و به منظور بررسی سند تبلیغی و ترویجی فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ سی و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعدازظهر امروز هفتم اسفندماه با حضور اعضای شورا برگزار می‌شود.
بر همین اساس دستور اصلی این جلسه، پرداختن به سند تبلیغی و ترویجی فعالیت‌های قرآنی در کشور است که مسئولیت تدوین آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون تبلیغی و ترویجی شورای توسعه برعهده داشته است.
این سند تا پیش از این در مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی‌های انجام شده این سند برای اعمال برخی اصلاحات به کمیسیون تبلیغی و ترویجی ارجاع داده شد. حالا و با اعمال اصلاحات مد‌نظر این سند برای تصویب نهایی به صحن اصلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی ‌آمده است.
تا قبل از این سند و در جلسات گذشته شورای توسعه اسناد آموزش عالی و آموزش عمومی قرآن کریم نیز مورد بررسی قرار گرفته است، که هر دو این اسناد به تصویب نهایی نرسیده و به کمیسیون‌های مربوطه برای بررسی بیشتر ارجاع داده شده است.
نکته جالب اما سند آموزش عمومی قرآن کریم است که یک ماه قبل به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد اما هنوز جلسات مربوط به بررسی آن در کمیسیون برگزار نشده است.
این جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچنین یک پیش دستور و یک خارج از دستور نیز دارد که موضوع پیش دستور این جلسه ارائه گزارش عملکرد سالیانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و نیز خارج از دستور ارائه تقویم جلسات سال 96 شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.
از جمله نکات مثبت جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 95 این است که این شورا نه تنها در این سال تمام جلسات خود را برگزار کرد بلکه حتی یک جلسه بیشتر از تقویم پیش‌بینی شده نیز برگزار کرد.
شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر اساس تقویم باید هر دو ماه یک بار و در سال شش جلسه داشته باشد که سال 95 و با احتساب جلسه امروز تعداد جلسات به عدد هفت می‌رسد. همچنین اگر در جلسه امروز تصمیمی در مورد برگزاری جلسه فوق‌العاده اتخاذ نشود، جلسه اخیر اخرین جلسه شورای توسعه در سال 95 خواهد بود.
captcha