برگزاری همایش «نقش مادر» در کردستان
کد خبر: 3581855
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

برگزاری همایش «نقش مادر» در کردستان

گروه اجتماعی: مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در راستای برجسته کردن جایگاه و مقام و منزلت زن همایش «نقش مادری» با حضور بانوان استان کردستان هفته آینده در سنندج برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی، مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 17 اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با اشاره به اینکه در آستانه سالروز میلاد دخت نبی اکرم(ص) قرار داریم، اظهار کرد: فضای کشور و جهان در این ایام پر از ویژگی های و زیباییهای کوثر نبی می‌شود.

وی افزود: در این راستا و برای برجسته کردن جایگاه و مقام و منزلت زن همایش «نقش مادری» با حضور بانوان استان کردستان هفته آینده در سنندج برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام فراشی بیان کرد: پرداختن به موضوعی با گستردگی زن و نقش مادری این مربی و مدیر تربیت و قوام و دوام‌بخشی به زندگی کار سخت و دشواری است.

وی با اشاره به اینکه نقش مادر مورد اهمیت و سفارش دین مبین اسلام و قرآن است، اعلام کرد: خداوند متعال در آیه 14 سوره لقمان می فرماید: « وَوَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَى وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ؛ و انسان را در باره پدر و مادرش سفارش كرديم مادرش به او باردار شد سستى بر روى سستى و از شير باز گرفتنش در دو سال است [آرى به او سفارش كرديم] كه شكرگزار من و پدر و مادرت باش كه بازگشت [همه] به سوى من است».با دقت در این آیه به نقش برجسته مادری و جایگاه والای مادر پی می‌بریم.

 مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز در این زمینه می‌فرماید: «اگر می‌خواهید بهشت تضمین‌تان باشد حق مادر را ادا کنید».با توجه به این حدیث نبوی باید گفت که ادای حق مادری یکی از دستورات مورد تأکید اسلام و آموزه های دینی است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و تربیت دو مقوله منفک از هم هستند، عنوان کرد: آموزش یک دوره کوتاه مدت است اما تربیت هیچگاه تمام شدنی نیست وتربیت خوب فرزند تا قیامت همراه او خواهد بود.

حجت‌الاسلام فراشی ادامه داد: دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب به این نتیجه رسیدن که شاکله زندگی که به دست زن و مادر خانواده است، را باید فروریخت تا بتوان انقلاب اسلامی را شکست داد.

وی بیان کرد: انحرافاتی که توسط دشمنان ایران اسلامی صورت می گیرد، در این راستا بوده تا احترام و اعتباری که فرزندان برای پدر و مادر خود قائلند را از بین ببرند در این راستا بانون را محور برنامه های خود قرار داده‌اند.

مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: همایش «نقش مادری» در پنج پنل نقش مادر در تحکیم بنیان خانواده، نقش مادر در اقتصاد مقاومتی و خانواده، وهابی و نقش مادران در اقتصاد مقاومتی، خانواده و وهابیت، نقش مادران در سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فراشی یادآور شد: این همایش با حضور سخنران کشوری حجت‌الاسلام میرمرشدی از استان قم و حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار می‌شود.

captcha