قرآن را وسیله معاش قرار ندهید + صوت و عکس
کد خبر: 3582366
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
سیدعباس میرداماد:

قرآن را وسیله معاش قرار ندهید + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: مراسم اختتامیه سلسله جلسات آموزش قرآن توسط علی مشعوف در سال ۹۵ با حضور اساتید و قرآن دوستان در مسجد حجت بن‌ الحسن(عج) برگزار شد. در این جلسه پس از تلاوت ها و سخنرانی سیدعباس میرداماد، به فعالان قرآنی مسجد، جوایزی اهدا گردید.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه سلسله جلسات آموزش قرآن علی مشعوف در سال ۹۵ با حضور اساتید و قرآن دوستان شب گذشته ۱۸ اسفندماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد حجت بن‌ الحسن(عج) تهران واقع در خیابان سهروردی شمالی، پایین‌تر از میدان شهید قندی برگزار شد.

این جلسه که از سال ۱۳۷۶ در روزهای چهارشنبه تشکیل شده است، با حضور حجت الاسلام مطلبی، امام جماعت مسجد همراه بود. اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

جلسه قرآن علی مشعوف

در بخشی از این جلسه، سید عباس میرداماد، قاری ممتاز و از شاگردان مرحوم استاد مولایی، دقایقی درباره اعتبار مستندات در سخنرانی ها صحبت کرد و گفت: یک سخنرانی مذهبی مستدل، سخنرانی است که با آیات و روایات مستدل شود و سطح سواد و فکر مخاطب در آن در نظر گرفته شود.

این مدرس قرآن کریم در ادامه به اهمیت برپایی جلسات قرآن کریم پرداخت و گفت: باید به زمان جلسات توجه کنید که مخاطب پای رحل قرآن خسته نشود و یک زمان مشخصی داشته باشد. در یک جلسه لازم نیست همه تلاوت کنند، یک یا دو نفر شاخص تلاوت کنند و بقیه به تحلیل تلاوت ها بپردازند.

میرداماد با بیان اینکه وقت مردم هم حق الناس است، گفت:  قدیمی ها به ما توصیه می‌کردند که کم تلاوت کنید، اگر خوب بخوانید، همه حسرت می‌خورند که چرا کم تلاوت کردید و اگر بد بخوانید، همه می‌گویند، خدا پدرش را بیامرزد که رهایمان کرد. مستمع باید بپذیرد و با آرامش، قرآن گوش کند.

سیدعباس میرداماد در ادامه توصیه ای به قاریان نوجوان و جوان کرد و گفت: قرآن را وسیله معاش قرار ندهید. قرآن منبع روزی شما از عالم ملکوت است. رزق و روزی خود را به عالم بالا وصل کنید. اگر قرآن را وسیله ارتزاق قرار ندهید، خود قرآن برایتان برکاتی نازل می‌کند، که باور نمی‌کنید. رزق و روزیتان ممکن است به مو برسد به دلیل حکمت،  اما پاره نمی‌شود به دلیل احسان.

حسن ختام این جلسه، تلاوت محمدرضا حاتمی، قاری نوجوان بود که آیاتی از سوره تکویر را به سبک استاد عبدالباسط تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران  قرار گرفت.

در پایان این مراسم به تعدادی از فعالان قرآنی مسجد جوایزی اهدا گردید و حاضران در جلسه، مهمان سفره اطعام قرآن کریم شدند.

تلاوت قاری نوجوان محمدرضا حاتمی

کد
دریافت


captcha