نور قرآن را در ذهن جوانان جانمایی کنیم
کد خبر: 3582480
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
آیت‎الله علوی گرگانی:

نور قرآن را در ذهن جوانان جانمایی کنیم

گروه فعالیت‎های قرآنی: مرجع تقلید شیعیان بر لزوم تلاش همه مسئولان کشور در زمینه نهادینه کردن نور قرآن در ذهن جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله العظمی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: فرهنگ و روح قرآنی و دین هر روز آثار و برکات خود را بیشتر نمایان می‎کند.
وی افزود: حضور کشورهای مختلف در مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران از برکات ناب انقلاب اسلامی است و فعالان قرآنی نیز باید از شرایطی که نظام فراهم کرده است بهره ببرند.
علوی گرگانی اظهارکرد: خداوند در قرآن بیان می‎کند که مومنینی هستند که ایمان دارند و ایمان دارند که هرچه می‎کنند برای رضای خدا و پیامبر خدا است؛ این افراد فعالیت‎های خود را قربه الی الله انجام می‎دهد و خداوند نیز به آنها رحمت واسعه می‎دهد.
این مرجع تقلید بیان کرد: باید قرآن را به شکلی در جامعه نشر دهید که همه جامعه با فرهنگ قرآنی پرورش یابند؛ انتظار آن است که به همان اندازه‎ای که برای توسعه قرائت و حفظ قرآن تلاش می شود باید در عرصه فهم قرآن نیز تلاشی پیگیر انجام شود.
وی افزود: باید به نحوی روی فکر جوانان کار کنیم که نور قرآن در ذهن آنها قرار گیرد زیرا اگر اینک ار انجام نشود دشمنان در آینده به سراغ ذهن آنها می‎روند؛ این مساله فرمایش اهل بیت(ع) است.
captcha