حفظ قرآن باید در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3582486
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
آیت‌الله العظمی سبحانی:

حفظ قرآن باید در جامعه نهادینه شود

گروه فعالیت‏ های قرآنی: آیت‎الله‎العظمی سبحانی بر لزوم توسعه فرهنگ حفظ قرآن در جامعه و حمایت از حافظان قران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) ازقم، آیت‎الله‎العظمی سبحانی عصر امروز 19 اسفندماه در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اهمیت نشر فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: قرآن دارای آثار و برکات نابی در جامعه است که یکی از آنها، گسترش روح عمل صالح و ممانعت از رشد تفکرات منکر در جامعه است.
وی افزود: قرآن و توجه به این فرهنگ نورانی سبب گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود زیرا به طور کلی قرآن در همه آیات خود بندگان را به امور معروف امر کرده و از منکرات باز می‏ دارد. 
این مرجع تقلید بیان کرد: توجه به قرآن سبب دوری و مصونیت جوانان از گناه است و قطعا هر کسی که با قرآن انس داشته باشد به همان مقدار به فضایل نزدیک تر شده و از رذایل دورتر می‎شود.
وی گفت: خوشبختانه برنامه ها و اقدام های سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه قرآن کریم بسیار فراگیر و فعالانه است؛ باید همین روش کار را ادامه داد به توسعه آموزش قرآن در زمینه قرائت وتجوید و محتوا پرداخت.
وی عنوان کرد: یکی از عرصه‎هایی که باید مسئولان نسبت به ان اهتمام داشته باشند، توجه به حافظان قرآن کریم است؛ این مساله از سوی رهبر انقلاب نیزمورد تاکید واقع شده است و به همین جهت باید اهتمام ویژه‏‎ای به این بخش انجام شود.
این مرجع تقلید با بیان این مطلب که باید به جایی برسیم که از هر 10 میلیون تن حداقل یک میلیون تن حافظ قرآن کریم باشند، اظهارکرد: این مساله باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی است و بدون تردید هرچه تعداد حافظان و عاملان به قرآن در جامعه بیشتر باشد، موجب آبروی شیعه و ایران اسلامی است. 
captcha