انس با قرآن در یک سال گذشته/ چقدر مأنوس بودیم؟
کد خبر: 3584199
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

انس با قرآن در یک سال گذشته/ چقدر مأنوس بودیم؟

گروه شهرستان‌ها: رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار با بیان اینکه در دنیای تجارت کسی موفق است که هر روز بر سودش بیفزاید نه اینکه ضرر و زیان کند، افزود: انسان باید با خودش بیندیشد، در سالی که گذشت چقدر با قرآن انس داشته و چه تغییری قرآن در او به وجود آورده و چه برکتی نصیب او شده است.

حجت‌الاسلام محمد فاتحی، رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: لحظه تحویل سال نو، تلنگری است تا انسان‌ها برای «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» با خودشان بیندیشند و از غفلت بیرون آیند.
وی با تأکید بر اینکه هر روزی که انسان در آن گناه نکند، عید است و تحول در انسان رخ داده است، تصریح کرد: انسان در زمان تحویل سال باید با خود بیندیشد که بعد از گذشت یک سال دیگر از عمر، چقدر در حال درونی او تغییر و تحول به سمت خوبی‌ها ایجاد شده است.
انس با قرآن در یک سال گذشته/ چقدر مأنوس بودیم
رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار با بیان اینکه در دنیای تجارت کسی موفق است که هر روز بر سودش بیفزاید نه اینکه ضرر و زیان کند، افزود: انسان باید با خودش بیندیشد، در سالی که گذشت چقدر با قرآن انس داشته و چه تغییری قرآن در او به وجود آورده و چه برکتی نصیب او شده است.
وی با ابراز اینکه ملاک عید تغییر و تحول در انسان و رفتار انسان‌ها است وگرنه گذشت یک سال از عمر انسان که کهنه‌تر شده شادمانی ندارد، گفت: انسان باید در روزی عید بگیرد که در آن‌روز گناه نکرده باشد و معصیت خدا را انجام نداده است.
مسئول دانشکده علوم قرآنی سبزوار با ابراز اینکه تحویل سال نو همراه با ورود بهار یکی دیگر از ویژگی‌های نوروز در ایران است، بیان کرد: انسان باید با نگاه کردن به طبیعت و زنده‌شدن گیاهان و درختان از آن درس بگیرد و برای تغییر و تحول در خود به سوی رشد و تعالی گام بردارد.
الگوگیری از نو شدن طبیعت برای تغییر و تحول درونی در زندگی
حجت‌الاسلام فاتحی با اشاره به اینکه زمان تحویل سال نو میلادی از این تغییر فصل و نو شدن درختان و ایجاد تحول در طبیعت بی‌بهره است، اظهار کرد: تغییر و نو شدن طبیعت می‌تواند به عنوان یک نماد در زندگی ما باشد تا از آن برای نو شدن و خودمان برای بهره‌مندی از معنویات درس بگیریم.
captcha