آرامش با حفظ قرآن در سن 63 سالگی
کد خبر: 3584544
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

آرامش با حفظ قرآن در سن 63 سالگی

گروه شهرستان‌ها: در حالیکه برخی از مردم فکر می‌کنند بازنشستگی، سن در خانه نشستن و تعطیلی یادگیری و دست برداشتن از تلاش و کوشش است، پیرمردی در سن 60 سالگی،‌ حفظ قرآن را آغاز کرد و در 62 سالگی حافظ کل قرآن شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برخی از مردم فکر می‌کنند دوران بازنشستگی فرصت در خانه نشستن، تعطیلی یادگیری و دست برداشتن از تلاش و کوشش است در حالی این دوران کوله باری از تجربه و فرصتی است برای آغاز زندگی جدید و بهره بردن از فرصت به دست آمده برای انجام فعالیت‌هایی که قبلا به دلیل اشتغال، فرصت انجام آن نبوده است.
با خبر شدم پیرمردی 63 ساله با تلاش و کوشش فراوان از فرصت به دست آمده در دوران بازنشستگی به سراغ حفظ کلام‌الله مجید رفته و از این فرصت برای انس با قرآن و همنشینی با آن بهره برده است. فرصتی که به گفته این حافظ قرآن از 6 دهه زندگی در این دنیای خاکی فقط 3 سالش را احساس می‌کند زندگی کرده و از عمرش بهره‌مند شده یعنی زمانی که فقط حافظ قرآن شده و از تلاوت کلام الله مجید بهره برده است.
رمضانعلی فائزی، فرهنگی بازنشسته آموزش و پرورش سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه تمام آیات قرآن را در مدت 2 سال حفظ کردم و در حال حاضر در حال تثبیت آن هستم، تصریح کرد: علاقه ویژه‌ای به حفظ قرآن داشتم که تا 60 سالگی این توفیق نصیبم نشد.
14 فروردین. آرامش با حفظ قرآن در 63 سالگی///در حال تکمیل
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بعد از حفظ قرآن، فکر می‌کنم 3 سال است زنده هستم، گفت: در تمام لحظات زندگی قرآن با من است و هر لحظه کوتاهی که در ماشین، خانه، مغازه و یا در محل دیگری فرصت کوتاهی پیدا می‌کنم از تلاوت قرآن بهره‌مند می‌شوم.
این حافظ قرآن که دوره‌های تخصصی حفظ قرآن را در موسسه تخصصی حفظ قرآن در سبزوار طی کرده است با اشاره به اینکه برای حفظ قرآن از تلاوت استاد منشاوی بهره‌مند شدم، بیان کرد: معمولا روزی یک صفحه و گاهی اوقات روزی 2 صفحه از کلام‌الله مجید حفظ می‌کردم.
فائزی با اشاره به اینکه برای حفظ قرآن و یادگیری تجوید خیلی مکان‌ها و جلسات تخصصی قرآن رفتم، اضافه کرد: وقتی در جلسات قرآن می‌رفتم، سن بقیه قرآن آموزان کمتر از من بود و اساتید قرآن بیشتر به آن‌ها توجه می‌کردند و من احساس کم توجهی می‌کردم اما از طرفی چون هزینه‌ای از من برای کلاس‌های قرآن دریافت نمی‌کردند خودم را مدیون می‌دانستم از وقت کسانی استفاده کنم که شهریه پرداخت کرده بودند، به همین علت معمولا سعی می‌کردم خیلی دیرتر سر جلسات حاضر شوم و از وقت بقیه کمتر استفاده کنم.
14 فروردین. آرامش با حفظ قرآن در 63 سالگی///در حال تکمیل
وی افزود: بعد از تاسیس مرکز تخصصی حفظ قرآن در سبزوار، از نظرات تخصصی استاد حسنی که خیلی در این راه تشویقم می‌کرد و کمک زیادی در حفظ داشت، بهره‌مند شدم.
قرآن مایه آرامش است
این فرد که در گذشته معلم ریاضی بوده است، با اظهار اینکه در سن 60 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در 62 سالگی حفظ قرآن را به پایان بردم، افزود: همیشه به غیر از اینکه کلام خدا را در حافظه دارم یک جلد کلام الله مجید نیز به همراه دارم و همراه داشتن قرآن مایه آرامش من است.
این فرهنگی بازنشسته آموزش و پروش که این روزها در بنگاه معاملات املاک کار می‌کند با بیان اینکه از خدا می‌خواهم توفیق بدهد زندگی‌مان قرآنی، عملمان برگرفته از قرآن و رفتارمان قرآنی باشد، اظهار کرد: در حال حاضر برای کلاس‌های تخصصی تجوید و قرائت قرآن کریم نزد اساتید سبزواری می‌روم.
علی اکبر ملکی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
سید علی از کهگیلویه و بویراحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۲:۱۸
1
0
حالا بنظرت ما چکار کنیم... شما با آرامش رفتید سراغ حفظ قرآن... جوونی که نه جوونیش تباه شد بیکار و بدبخته و بخاطر کار درست و حسابی نداشت هیچکس دختر بهش نداد... چهل سال پیر شده،،، واقعا زندگیش نابود شده و جوونیش تباه شده چطوری با چه امیدی بره مثل شما قرآن حفظ کنه....
captcha