میدان الگوگیری از حضرت زهرا(س) وسیع است/ زنان در صفات حسنه دوشادوش مردان هستند
کد خبر: 3584893
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

میدان الگوگیری از حضرت زهرا(س) وسیع است/ زنان در صفات حسنه دوشادوش مردان هستند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه اهواز با بیان اینکه میدان الگوگیری از بانوی بزرگ اسلام، بزرگ و وسیع است، گفت: بانوان به اراده الهی چنین استعداد و ظرفیتی دارند که به مقامات عالیه برسند. زنان در قرآن کریم در صفات حسنه دوشادوش مردان ذکر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز 27 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: امروز آخرین جمعه سال است. ان شاالله سال آینده قرین سعادت و خیر و رحمت و نعمت الهی برای ما باشد.

 وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این روز برای بزرگداشت روز زن و مادر انتخاب شده است به این امید که آن بزرگوار را الگوی خود قرار دهند. همچنین این ایام مقارن با سالروز ولادت امام خمینی(ره) است. مناسبت دیگر این ایام ملی شدن صنعت نفت است.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به القاب حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: در کتب 20 لقب برای آن بزرگوار ذکر شده است. یکی از جمله این القاب «زهرا» است؛ زهرا به معنی بسیار درخشنده است؛ چون ایشان تجلیاتی داشتند؛ انواری از وجود ایشان به عالم ملک و ملکوت متصاعد می‌شد. رسول خدا(ص) می‌فرماید: «دخترم فاطمه سیده بانوان عالم است؛ هر گاه در محراب عبادتش می‌ایستد، نورش برای فرشتگان آسمان آشکار می‌شود؛ چنانکه ستارگان برای مردم زمین نورافشانی می‌کنند» فرشتگان این انوار را درک می‌کنند. این انوار از سنخ عالم ناسوت نیست.

امام جمعه اهواز ادامه داد: روز ولادت ایشان، روز زن و مادر است؛ به این امید که اقتدایشان به حضرت زهرا(س) باشد. اگر بنا بر الگو گرفتن از بانوی بزرگ اسلام باشد، میدان بزرگ و وسیعی است. بانوان به اراده الهی چنین استعداد و ظرفیتی دارند که به مقامات عالیه برسند. با همت بلند و پایداری می‌توانند به این مقامات دست یابند. در صفات حسنه زنان دوشادوش مردان در قرآن ذکر شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: بانوان باید حساس باشند که آن مقامات عالیه را و فرصت‌هایی که خداوند به آنها داده با این دنیای فانی معامله نکنند. مردان و زنان همه ما باید چنین باشیم.

وی گفت: در روایات در مورد این قشر باارزش که جایگاه مهمی در جامعه دارد، روی حیا و عفت تمرکز شده است. انسان سازی نقش بانوان است و این نقش مهمی است. تعریف عفت در روایات، صفتی در نفس انسان است که اگر قوی باشد مانع از غلبه شهوت می‌شود. انسان عفیف مغلوب شهوات نمی‌شود. حالت وقار و متانت به انسان می‌دهد. حیا نیز نفرت نفس از کارهای زشت است. این ویژگی به فرموده حضرت امیرمؤمنان(ع) کلید هر خیر است.

آیت الله موسوی جزایری گفت: سه شنبه روز عید نوروز است و امیدواریم که سال جدید همراه با خیر و برکت و باشد. سال 95 بنابر فرموده مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شد اما آنگونه که باید این امر که روی آوردن ملت و دولت به تولید و مصرف تولیدات داخلی و احراز از مصرف تولیدات خارجی برای رواج اشتغال است، به سرانجام نرسید. بیکاری یک فاجعه است و باید با چنین کاری و مصرف تولید داخلی به رونق اقتصادی کمک کنیم. تحمل بیکاری و فقر فرزندان سخت است. کسی باید باشد این موضوع را هدایت کند. مردم باید در روستاها به تولید روی بیاورند که البته نیازمند سرمایه زیادی نیست.

امام جمعه اهواز بیان کرد: این اتفاقات عملی است و نباید ناامید شد. با این امر جوانان مشغول به کار می شوند و قدرت اقتصادی ما افزایش می یابد. در جلسات این موضوع با مسئولان مطرح شده و امیدواریم عملی شوند.

وی گفت: در سال 95 دولت در لبیک به دستور مقام معظم رهبری طرح حمایت از پروژه ها را امضا کرد. در استان خوزستان هم قرار بود این امر محقق شود اما بانکها همکاری نکردند و از آنچه که باید انجام می دادند بخش اندکی به انجام رسید. اینکه بانکها حاضر نمی شوند تسهیلات بدهند ظلم عمدی است و خدا راضی نیست و این مطلب را به مسئولان کشوری گفته‌ایم. در شهرک های صنعتی پروژه هایی هستند که نیمه تمام مانده اند. این مسئله مهمی است. ما نمی‌توانیم این موضوع را تحمل کنیم.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: از وزارت جهاد کشاورزی برای اقدامات مبارزه ای با ریزگردها تشکر می کنم. زمینهای بیابانی که کانون بحران در خوزستان است با اجرای طرح های متعددی به وضعیت مطلوب می رسند. همچنین جهاد نصر هم در این امر همکاری دارند. بخشی از این کار هم در سطح 4 هزار هکتار با نهال کاری به بسیج واگذار شده است. ابعاد کار گسترده است که هزینه سنگینی دارد و کار بزرگ است.

امام جمعه اهواز درباره سفر به هندوستان گفت: بازدید با علمای شیعه در لکهنو(مرکز شیعیان هند) انجام شد. ثمراتی هم این بازدید و همفکری ها خواهد داشت. مرقد شهید ثالث قاضی نورالله مرعشی شوشتری هم زیارت شد که در راه ولایت به شهادت رسید. در کنفرانس جهانی صلح بین المللی که با حضور علمای مختلف اعم از مسلمان و غیرمسلمان برگزار شد شرکت داشتیم و ثمرات خوبی داشت و امیدواریم به مرحله عمل برسد و نتایج خوبی برای اسلام و مسلمین داشته باشد.

captcha