«جشن نوروزگاه» برای مهمانان نوروزی در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3585502
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

«جشن نوروزگاه» برای مهمانان نوروزی در کردستان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کردستان از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری برای مهمانان و گردشگران نوروزی این استان در قالب جشن نوروزگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری کردستان، سیدمحسن علوی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر استان و به منظور پاسداشت آیین‌های کهن نوروزی و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین آحاد مردم، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت هنرمندان این استان، اقدام به اجرای این برنامه کرده است.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری زنده شامل رقص محلی (هلپرکی)، موسیقی سنتی، دف نوازی، تئاتر موزیکال معرفی مراسماهای آیینی کردستان را از جمله برنامه‌های جشن نوروزگاه برشمرد و افزود: این جشن از دوم تا 10 فروردین ماه سال 96 هر روز در دو نوبت صبح و عصر در محل موزه مردم شناسی خانه کَرد صبح‌ها از ساعت 10:30 الی 12 و در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج از ساعت 16 الی 18 عصر برگزار می‌شود.

علوی با اشاره به سابقه طولانی برگزاری مراسم‌های مختلف و متنوع ویژه ایام نوروز در کردستان، بیان کرد: هدف اصلی زنده نگاه داشتن این آیین‌ها، معرفی بهتر و بیشتر کردستان و جاذبه‌های متنوع و بی بدیل این استان به گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان همچنین با دعوت از تمامی میهمانان و گردشگران و هموطنان جهت شرکت در این مراسم، یادآور شد: کردستان مهد برگزاری جشن‌ها و آیین‌های متنوع و شاد نوروزی است که این موضوع موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این استان شده است.

captcha