سمینار «رویکرد اسلام نسبت به پدیده معلولیت» در ترکیه
کد خبر: 3585653
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

سمینار «رویکرد اسلام نسبت به پدیده معلولیت» در ترکیه

گروه بین‌الملل: در راستای تبیین نقش و جایگاه معلولین در جامعه سمیناری با عنوان «رویکرد اسلام نسبت به پدیده معلولیت» در شهر «سامسون» ترکیه برگزار شد.


سمینار «رویکرد اسلام نسبت به پدیده معلولیت» در ترکیه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «ملیت» ترکیه، در این سمینار که جمعی از مسئولین سازمان دیانت ترکیه نیز در آن شرکت داشتند، رویکرد دین مبین اسلام نسبت به معلولین و نقش و جایگاه‌ آنان در اجتماع مورد بررسی قرار گرفت.
یکی از شرکت کنندگان در این مراسم که توانایی بینایی نداشت، با خواندن یک حدیث شریف از روی الفبای بریل، در خصوص تلاش و انگیزه معلولین برای ایفای نقش فعال در جامعه سخنرانی کرد.
اسماعیل کاراگؤز، یکی از اعضای سازمان سازمان دیانت ترکیه نیز طی سخنانی در این سمینار، با اشاره به این موضوع که دین اسلام اهمیت زیادی را برای معلولین قائل است، گفت: معلولیت نباید به عنوان یک محدودیت برای افراد تلقی شود. با عزم و اراده‌ای راسخ می‌توان موانع را پشت سر گذاشت. در این میان، آنچه که بیش از هرچیز دیگری اهمیت دارد وجود انگیزه فراوان در معلولین برای کسب موفقیت‌های روزافزون در تمامی مراحل زندگی است.

کاراگؤز، با بیان این که تنها ملاک برتری در نزد خداوند تقوا است، افزود: در پیشگاه خداوند همه یکسانند. ای بسا کسانی وجود دارند که اگر چه از لحاظ جسمی سالم‌ هستند، اما دل‌های آنان از پلیدی‌ها و انکار نعمات و نشانه‌های خداوند پر شده است.
یادآور می‌شود، این سمینار به همت سازمان دیانت ترکیه در شهر «سامسون» این کشور برگزار شد.

captcha