همایش «سلامت روانی مسلمانان» در «میشیگان»
کد خبر: 3588504
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳

همایش «سلامت روانی مسلمانان» در «میشیگان»

گروه بین‌الملل: نهمین همایش «سلامت روانی مسلمانان» روزهای پنج‌شنبه و جمعه 24 و 25 فروردین در شهر «لنسینگ» در ایالت «میشیگان» آمریکا برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «سلامت روانی مسلمانان» در «میشیگان»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «statenews»، این همایش با حضور متخصصان روانشناسی برای بحث و گفت‌وگو در مورد مسایل سلامت روانی در جامعه مسلمانان برگزار خواهد شد.
شرکت پیروان ادیان مختلف در این همایش که با برنامه‌هایی شامل پخش فیلم، پذیرایی و جلسه دعا همراه خواهد بود، آزاد است.
دکتر فرحا عباسی، استادیار دانشکده روانپزشکی دانشگاه ایالتی میشیگان و یکی از اعضای کمیته برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این برنامه افزایش آگاهی در مورد بیماری‌های روانی و بهبود دسترسی‌ها به درمان است.
وی افزود: با اینکه مسلمانان زیادی در آمریکا زندگی می‌کنند، اما کلینیک روان‌درمانی ما مراجعه‌کننده کمی دارد و این باعث نگرانی است و باید موانع دسترسی را که منشأ آن وجود عقاید غلط و ناآگاهی است، بررسی کنیم.
«سهیل چاودری»، مدیر مرکز اسلامی لنسینگ یکی از سخنرانان همایش است که در مورد روانشناسی و حمایت مذهبی صحبت خواهد کرد.
مسئله اعتیاد، محور اصلی این کنفرانس بوده و قرار است روش‌های درمانی آن به عنوان یک بیماری نه یک خطا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
همچنین موضوعات دیگری مانند پناهندگان مسلمان و مشکلات روانی آن‌ها در اثر فشارهای اجتماعی و اقتصادی در این همایش بررسی خواهد شد.
captcha