مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3589586
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
مؤسسه برتر/4

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: خبرگزاری ایکنا در نظر دارد که در پایان هر هفته مؤسسه و خانه قرآنی که ارتباط خبری خوبی با این خبرگزاری دارد با عنوان مؤسسه برتر معرفی کند که این هفته به معرفی مؤسسه‌ای قرآنی در استان البرز می‌پردازیم.

خبرگزاری ایکنا در نظر دارد در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری را برقرار کنند.

مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد اولین مؤسسه‌ای بود که به عنوان مؤسسه برتر هفته به معرفی آن پرداختیم.

دومین مؤسسه‌ای که به عنوان مؤسسه برتر هفته معرف شد، «جامعة‌القرآن الکریم» بود.
و سومین مؤسسه‌ای که به معرفی آن به‌عنوان مؤسسه برتر هفته پرداختیم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز بود.
حال در نظر داریم از مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید به عنوان مؤسسه برتر هفته یاد کنیم و به معرفی آن بپردازیم.
مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید فعالیتش را از سال ۱۳۸۶ همزمان با میلاد حضرت علی(ع) با مدیریت عقیل‌ وطن‌دوست و با مجوزی که از اداره تبلیغات اسلامی جنوب کرج اخذ کرد، در شعبه اصلی‌ در پیک کرج آغاز کرد.
چشم‌انداز فعالیت مؤسسه اینگونه ترسیم شده بود که بتوانند از زمان تأسیس، سالیانه شعبه‌ای را در غرب تهران راه‌اندازی کنند. هم‌اکنون این مرکز دارای هشت شعبه چهار شعبه در استان البرز، کرج، فردیس و یک شعبه در شهریار و سه شعبه در ملارد است که این شعبه‌ها به ترتیب در پیک کرج، سرآسیاب ملارد، مشکین‌دشت، شهریار، مارلیک، فردیس، میدان عشاق شهرک ۱۱۰ و اهری فردیس افتتاح شد.
در این مؤسسه از ابتدا تا حال حاضر حدود یک هزار و ۵۰۰ مربی مشغول به امر آموزش و پرورش هستند و همچنین قرآن‌آموزانی که دوره‌های آموزشی این مؤسسه را به طور کامل می‌گذرانند، در دیگر مراکز و مؤسسات مشغول به کار می‌شوند.
دوره‌های روخوانی، تجوید و مفاهیم، حفظ خردسالان و بزرگسالان، احکام و اخلاق، مهدویت، سیری در نهج‌البلاغه، نقاشی، طراحی، سفال‌گری، زبان انگلیسی، سبک زندگی اسلامی و مشاوره و فرزندپروری از جمله دوره‌هایست که در این مرکز برگزار می‌شود.

همچنین برای خردسالان نیز دوره‌های مهد و پیش‌دبستانی چون آموزش‌ حروف الفبا به روش داستان، آموزش مفاهیم ریاضی، علوم، اجتماعس و هوش، برگزاری تست‌های هوش و شخصیت، آموزش چرتکه، حفظ بیش از 30 آیه و حدیث و حفظ بیش از 12 سوره قرآنی و آموزش زبان انگلیسی با کادری مجرب و ارائه گواهی پایان دوره تشکیل می‌شود.

حضور فعال قرآن‌آموزان و حافظان مؤسسه معجزه جاوید نیز در آزمون‌های ارشاد از سال ۹۳ تا‌کنون و همچنین حضور مؤسسات در برخی از نمایشگا‌ه‌های شهرستانی نیز از جمله دستاوردهای مؤسسه است.
یادآور می‌شود، مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد اولین مؤسسه‌ای بود که به عنوان مؤسسه برتر هفته به معرفی آن پرداختیم و سپس «جامعة‌القرآن الکریم» و در ادامه «مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز» معرفی شد.
مطالب مرتبط
captcha