توزیع 50 هزار نسخه قرآن در کشورهای حوزه بالکان
کد خبر: 3589635
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

توزیع 50 هزار نسخه قرآن در کشورهای حوزه بالکان

گروه بین‌الملل: بنیاد «امور دینی ترکیه»، در راستای طرح «هدیه من قرآن» 50 هزار نسخه قرآن کریم را در کشورهای حوزه «بالکان» توزیع می‌کند.


توزیع 5 هزار جلد قرآن در کشورهای حوزه بالکان / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از İnternetmedya.com، بنیاد «امور دینی ترکیه»، از تلاش این کشور برای توزیع 50 هزار جلد قرآن در میان مسلمانان 8 کشور حوزه بالکان خبر داد.
«مصطفی توتکون»، رئیس این بنیاد طی سخنانی با اشاره به اهمیت دسترسی مسلمانان سراسر جهان به قرآن کریم، گفت: در راستای طرح «هدیه من قرآن» تا کنون 700 هزار و 152 نسخه قرآن در سطح ترکیه و دیگر کشورها توزیع شده است. هم اکنون نیز برای چاپ و نشر هزاران جلد قرآن تلاش می‌کنیم. از طرفی دیگر نیز ترجمه قرآن کریم به زبان‌های مختلف در دستور کار ما قرار دارد.
وی تصریح کرد: در کشورهای حوزه بالکان مسلمانان زیادی زندگی می‌کنند و یکی از رایج‌ترین زبان‌ها در میان این کشورها زبان «بوسنیایی» است. به همین دلیل کار چاپ و نشر 50 هزار جلد قرآن را به همراه ترجمه آن آغاز کردیم و در آینده نزدیک نیز پس از اتمام کار به امر توزیع این قرآن‌ها خواهیم پرداخت.

رئیس بنیاد امور دینی ترکیه، در بخشی از سخنان خود نیز با بیان این که 8 کشور حوزه بالکان برای توزیع این تعداد قرآن انتخاب شده است، گفت: این قرآن‌ها در میان مساجد، اماکن دینی و عبادی، مراکز آموزش قرآن و مدارس توزیع خواهد شد؛ مسلمانانی که به زبان بوسنیایی تسلط دارند، به‌راحتی می‌توانند ترجمه آن را مورد استفاده قرار دهند.

captcha