انتقاد گروه تواشیح از عدم دعوت به مسابقات بین‌المللی
کد خبر: 3591650
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

انتقاد گروه تواشیح از عدم دعوت به مسابقات بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست گروه تواشیح مشکات اهواز در نامه‌ای به رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعتراض شدید خود را نسبت به عدم دعوت از این گروه جهت اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوی اسلامی ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان،  ماجد نصری سرپرست گروه تواشیح مشکات اهواز دارنده رتبه نخست سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته تواشیح، با ارسال نامه‌ای به رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعتراض شدید خود را برای عدم دعوت از این گروه به منظور اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعلام کرد.

در این نامه آورده است:

«متاسفانه چندین بار محضر شما تماس گرفتم که پاسخگو نبودید. جناب حسینی هر ساله ما شاهد حضور گروه رتبه اول مسابقات سال قبل در مسابقات بین‌المللی بودیم که اوقاف با این کار هم شأن مسابقات سازمان اوقاف را بالا می‌برد و هم شأن گروه اول مسابقات را. این امر یکی از دلخوشی‌های گروه‌ها جهت شرکت در مسابقات بود. متاسفانه شاهد هستیم امسال در کمال ناباوری و بی‌احترامی از گروه اول دعوت نشد و در عوض از گروه‌هایی استفاده شد که بارها در این مسابقات به اجرا پرداخته و این کار پیش از فراخوان ارسال آثار صورت گرفته و عملا ارسال اثر از جانب سایر گروه‌ها را نمی‌توان با تعبیری غیر از سر کار گذاشتن بیان نمود.

برای بنده که سالیان سال است در عرصه هنر تواشیح و قرائت قرآن کریم فعالیت می‌کنم بسیار جای سوال است چگونه ممکن است اثر گروه مشکات اهواز که جهت اجرا در محضر مقام معظم رهبری در رمضان المبارک سال ۹۶ به عنوان برترین و فاخرترین اثر در نظر گرفته شده باشد اما در سازمان اوقاف و مسئولان متولی آن، اثر این گروه برای اجرا در مسابقات انتخاب نشود؟ 

جناب حسینی بنده به عنوان سرپرست گروه مشکات و از جانب اعضای گروه و جمعی از استادان نامی استان مراتب اعتراض خود را به شما اعلام می‌دارم؛ در واقع این برخورد مرکز قرآنی سازمان اوقاف که تحت اشراف حضرتعالی فعالیت می‌کند باعث رنجش و ناراحتی اعضای این گروه شده و در نهایت باعث کم ارزش شدن مسابقات اوقاف در نظر سایر فعالان این عرصه خواهد شد.

و الی الله المشتکی»

به گزارش ایکنا خوزستان، گروه تواشیح مشکات اهواز در سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم که مهرماه سال گذشته به میزبانی گیلان برگزار شد توانست رتبه نخست رشته تواشیح را از آن خود کند.

captcha