حفظ تقوای سیاسی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، ضروری است
کد خبر: 3591851
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
امام جمعه بجنورد:

حفظ تقوای سیاسی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، ضروری است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه بلوغ سیاسی و ارائه لیست مشترک از همه گروه ها برای شرکت در انتخابات کار سختی بوده و جهاد اکبر است، گفت: وجود تقوای سیاسی در انتخابات بین نامزدهای انتخاباتی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد، با تاکید بر حفظ دوستی احزاب و گروه ها در زمان رقابت های انتخاباتی و پس از انتخابات، اظهارکرد: رقابت ها در انتخابات نباید سبب شکاف و کینه بین مردم شود.
وی با اشاره به اینکه پس از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت‌ها تبدیل شود. ادامه داد: شورای نگهبان امین ملت است و آن ها افراد صالح را معرفی کرده اند و اکنون نوبت ما است که از میان این افراد صالح، شخص اصلح را انتخاب نماییم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه باید به بلوغ سیاسی برسیم که در انتخاب افراد توانمندی، توانایی و تخصص آنان نه نگاه سیاسی و حزبی را اعمال کنیم، افزود: در برخی از موارد انسان های کارآمد به دلیل همین نگاه های سیاسی از صحنه کار کنار زده می شوند زیرا بعضی ها بر این مهم عقیده دارند که این فرد از حزب و جناح آنان نیست.
حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان فیلتر نهایی در تایید و رد صلاحیت افراد است، گفت: با توجه به اینکه جامعه التهابی بوده و فتنه گران در صدد تهدید مردم به منظور رد یا تایید صلاحیت فلان نامزد هستند، باید در هر شرایطی به رای شورای نگهبان تمکین کرده و به قانون عمل کنیم.
وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی در فعالیت و تبلیغات خود دشمنان را به طمع نیاندازند، گفت: کاندیداهای انتخاباتی در تبلیغات از جاده انصاف خارج نشده و فقط به معرفی خود تخصص و توانمندهایشان بپردازند و از سیاهی نمایی برای اخذ دو رای بیشتر و تخریب دیگران پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون معیشت و اقتصاد از مهمترین مشکلات مردم کشور است، یادآورشد: نامزدهای انتخاباتی برنامه های خود را در راستای کاهش و رفع مشکلات مردم ارائه دهند.
امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان می خواهند از تبلیغات سوء استفاده کنند، بنابراین کاندیداها در تبلیغات خود به حاشیه نروند، با شجاعت در مقابل دشمنان و به دور از هرگونه شعار با اقدام و عمل به مسائل موجود رسیدگی کنند.
یعقوبی با اشاره به اجرای رزمایش بیت المقدس در استان، افزود: نیروهای مسلح قدرت و توانمندی خود را با این رزمایش ها به نمایش می گذارند.
وی با اشاره به طوفان شن درطبس، خاطرنشان کرد: این حادثه عظیمی در تاریخ انقلاب اسلامی است و باید دشمنان بدانند این انقلاب پشتوانه های غیبی داشته و نمی توانند آن را شکست دهند.
یعقوبی با اشاره به روز زمین پاک، افزود: زمین همانند مادر ما بوده بنابراین باید به آن احترام گذاشته و از تخریب آن خودداری کنیم.
captcha