پیگیری برنامه‌های دارالقرآن‌ حرم رضوی با وجود تعطیلی مکان
کد خبر: 3592180
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

پیگیری برنامه‌های دارالقرآن‌ حرم رضوی با وجود تعطیلی مکان

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ابراز کرد: با وجود تعطیلی فضای فیزیکی دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی، برنامه‌های قرآنی این مکان همچنان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام مهدی شجاع، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد روند فعالیت‌ دارالقرآن‌الکریم حرم رضوی با وجود تعمیرات، ابراز کرد: با وجود تعطیلی فضای فیزیکی دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی، برنامه‌های قرآنی این مکان همچنان در حال پیگیری و برگزاری است.
وی اضافه کرد: مکان برگزاری برنامه‌هایی از جمله محافل قرآنی، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی قرآنی و هنری، مسابقات قرآن و غیره که به صورت روزانه در دارالقرآن الکریم برگزار می‌شدند به دیگر صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی انتقال یافته است.
وی ابراز کرد: رواق حضرت زهرا(س)، مسجد جامع گوهرشاد، شبستان قرآن و نهج‌البلاغه و رواق امام‌خمینی(ره) از جمله مکان‌هایی هستند که برای برگزاری برنامه‌های دارالقرآن الکریم در نظر گرفته شده‌اند.
گفتنی است، تعطیلی دارالقرآن‌الکریم به جهت انجام تعمیرات در سقف این مکان قرآنی و استقرار سقف مناسب و دائمی صورت گرفته است تا با جمع‌آوری داربست‌های آن، امکان استفاده بهتر از این مکان قرآنی برای زائران و مجاوران رضوی فراهم شود.
یادآور می‌شود، از حدود اسفندماه سال گذشته کلیه برنامه‌هایی که مکان برگزاری آن‌ها در دارالقرآن‌الکریم آستان قدس رضوی است، به جهت انجام عملیات ساختمانی به شبستان قرآن و نهج‌البلاغه مسجد جامع گوهرشاد و رواق حضرت زهرا(س) انتقال یافته و در حاضر دارالقرآن‌الکریم تعطیل است.
captcha