وقف 2000 کتاب در طرح مردمی «وقف کتاب خوب»
کد خبر: 3592310
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

وقف 2000 کتاب در طرح مردمی «وقف کتاب خوب»

گروه فرهنگی: رئیس امور انتشارات، کتاب و کتابخانه‌ها از وقف بیش از 2000 جلد کتاب در طرح مردمی «وقف کتاب خوب» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی_ تفریحی شهرداری مشهد، سیدمهدی جوادپور، رئیس امور انتشارات، کتاب و کتابخانه‌ها با تأکید بر فرهنگ وقف و تأثیر آن در فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: وقف کتاب و کتابخانه پیشینه بسیار قوی و قدیمی در طول تمدن اسلامی دارد که بر اساس این پشتوانه تاریخی در فرهنگ وقف کتاب به منظور افزایش مشارکت عمومی مردم طرح دائمی «وقف کتاب خوب» از زمستان سال گذشته اجرای شده است.
مشارکت 80 واقف خیراندیش 
رئیس امور انتشارات، کتاب و کتابخانه‌ها افزود: از ابتدای شروع به کار طرح وقف کتاب خوب تاکنون بیش از 2000 جلد کتاب با مشارکت 80 واقف خیراندیش مشهدی در فرهنگسراهای مشهد جمع‌آوری شده است. 
جوادپور ادامه داد: گام بعدی ما پس از اینکه کتاب‌های زیادی جمع‌آوری شود، توزیع مناسب این کتاب‌ها در مدارس، مساجد، تشکل‌ها، کتابخانه حاشیه‌شهر و روستاهای اطراف مشهد است.
وی اظهار کرد: کتاب‌‎های تحویلی شهروندان به فرهنگسراهای مشهد ابتدا در شورایی بررسی و پس از تایید، برچسب وقف به نام واقف بر روی کتاب نصب خواهد شد. 
رئیس امور انتشارات، کتاب و کتابخانه‌ها افزود: این برچسب شامل، مشخصات فرد اهدا کننده کتاب و رضایت وی از اینکه کتاب اهدایی در اختیار مردم قرار گیرد است که روی کتاب زده می‌شود.
جوادپور گفت: دوستداران کتاب برای امانت گرفتن این کتاب‌ها می‌توانند به فرهنگسراها مراجعه کنند، همچنین اگر فرد اهدا کننده علاقه‌مند باشد طرح وقف را اجرایی کند نیز می‌تواند با شرکت در این طرح و دریافت برچسب مرتبط از فرهنگسراهای مشهد خودش کتاب را در اختیار اطرافیان و دوستان قرار دهد.
وی با تأکید بر مردمی بودن طرح «وقف کتاب خوب»، اظهار کرد: برای مشارکت در این امر پسندیده شهروندان مشهدی می‌توانند عبارت «وقف کتاب» را به سامانه پیامکی 1000108 ارسال کنند.
captcha