نگاه حق‌مدارانه به کودکان در کنار نگاه عاطفی و حمایتی
کد خبر: 3592543
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
الوندی تاکیدکرد:

نگاه حق‌مدارانه به کودکان در کنار نگاه عاطفی و حمایتی

گروه اجتماعی: دبیر کنوانسیون کودک حقوق وزارت دادگستری با اشاره به این‌که در کنار نگاه عاطفی و حمایتی، دولت و حاکمیت باید نسبت به کودکان نگاه حق‌مدارانه داشته باشد، اظهارکرد: بندبند کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان می‌گوید که دولت‌ها باید از حقوق آن‌ها حمایت کرده و آن‌را تضمین کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مظفر الوندی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، یک‌شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه، در کارگروه بانوان استان لرستان، که با موضوع «حقوق کودکان» در استانداری برگزار شد، کودکان امروز را رهبران آینده دانست و گفت: باید نگاه حق‌مدارانه در رابطه با کودکان رویکرد اصلی ما قرار بگیرد.
وی با اشاره به این‌که کودکان توان دفاع از خود را ندارند به همین دلیل حقوق کودکان در قانون‌‌ها تعبیه شده است، عنوان کرد: بندبند کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان می‌گوید که دولت‌ها باید از حقوق آن‌ها حمایت کرده و آن‌را تضمین کنند.
الوندی با اشاره به این‌که در کنار نگاه عاطفی و حمایتی، دولت و حاکمیت باید نسبت به کودکان نگاه حق‌مدارانه داشته باشد، اظهارکرد: کودکان حقوق زیادی دارند که یکی‌از آن‌ها آموزش است که استان لرستان از نظر پوشش آموزشی موقعیت خوبی دارد که افتخارآمیز است.
دبیر مجمع ملی حقوق کودکان دادگستری کل کشور ادامه داد: مسئولان ما باید در تصمیمات خود مصالح عالی کودک را مدنظر داشته باشند که در این بخش باید گفتمان‌سازی لازم انجام شود.
وی تأکید کرد: ما در سفرهای استانی خود دنبال جا انداختن رویکرد حق‌مدارانه در رابطه با کودکان در کشور هستیم، چراکه حقوق کودکان تنها موضوعی است که هیچ‌‌کدام از دولت‌ها  در رابطه با آن اختلافی ندارند.
الوندی ادامه داد: طبق سند چشم‌انداز ما کودکان ایران در سال 1404 باید رشد یافته و برای پیشرفت انگیزه داشته باشند، از آموزش و پرورش، سلامت، تأمین اجتماعی و رفاه مناسب برخوردار باشند، مورد حمایت کامل قرار گرفته و سهم قابل توجهی از مشارکت اجتماعی داشته باشند.
captcha