تربیت 45 حافظ قرآن در روستایی محروم
کد خبر: 3592806
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

تربیت 45 حافظ قرآن در روستایی محروم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآنی قائم‌آل‌محمد(عج) روستای کوهانی شهرستان نهاوند عنوان کرد: این مجموعه قرآنی، با وجود تمام کمبود‌ها در حال حاضر صاحب 45 حافظ قرآن کریم و 10 رتبه برتر شهرستانی است.

آمنه شهبازی، مدیر خانه قرآنی قائم‌آل‌محمد(عج) روستای کوهانی شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: این خانه قرآنی در سال 90 با هدف تربیت و پرورش و استعدادهای برتر قرآنی شهرستان و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مبنی بر تربیت حافظ و قاری قرآن کریم، تأسیس شده است.
وی افزود: فعالیت‌های خانه قرآن قائم‌آل محمد (عج)، از سال 92 با حضور 5 قرآن آموز در رشته‌های حفظ، روخوانی، روانخوانی، تجوید، آموزه‌های قرآنی، حدیث، احکام قرآنی و برنامه‌های فرهنگی آغاز شده است و در حال حاضر نیز با، 245 قرآن آموز، در مقاطع مختلف، مهد قرآن، پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در رشته‌‌های مذکور به انضمام فصیح خوانی، نقاشی و قصه نویسی با موضوعات قرآنی، محافل انس با قرآن کریم در مناسبت‌های مختلف و ... در این روستا دایر است.
شهبازی اضافه کرد: با توجه به تنوع کلاس‌ها و شناختی که از اهالی روستا دارم، استقبال از دوره‌های قرآنی بی نظیر است و در سطح شهرستان نهاوند و استان همدان بی نظیر است و از سال 92، اینجانب تنها مسئولیت تدریس قرآن کریم را در این خانه قرآن برعهده داشته‌ام و تمام اهتمام خود رابه کار گرفته تا بتوانم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر، ترویج فعالیت‌های قرآنی، در محل زندگیم فعالیت کنیم.

کمبود وسایل کمک آموزشی مجهز و به روز از مشکلات خانه قرآن روستای کوهانی
مدیر خانه قرآنی قائم آل محمد(عج) روستای کوهانی ادامه داد: خانه قرآنی روستای کوهانی با کمبود وسایل کمک آموزشی مجهز و به روز از جمله، کتاب‌های آموزشی و سی‌دی و نرم افزارهای قرآنی مواجه است تأمین تعدادی از وسایل آموزشی ساده و ابتدایی این خانه قرآن با تلاش فراوان اینجانب از طریق اداره تبلیغات نهاوند امکان پذیر بوده است، اما با توجه به استقبال و تعداد کثیر نوآموزان، این نیاز همچنان پا برجاست.
وی ابراز کرد: خانه قرآن قائم آل محمد(عج)، با وجود تمام کمبود‌ها در حال حاضر، صاحب 45 حافظ قرآن کریم و 10 رتبه برتر شهرستانی است که می‌توان، از آنها نام برد، فاطمه مولوی، علی بحیرایی، حسین فریادرس، فاطمه پاتیران، فاطمه بحیرایی، فاطمه چراغیان، هانیه ساکی، یگانه بازوند، معصومه زمانیان، اسما بحیرایی است.
شهبازی عنوان کرد: متأسفانه مهمترین مشکل جوامع قرآنی در عصر حاضر، عدم توجه مسئولین به مراکز آموزشی قرآن کریم و رفع احتیاجات آنها در حوزه آموزش قرآن کریم است، در جامعه کنونی که کشور با هجم بالایی از تهاجمات فرهنگی روبرو است توجه و حمایت جدی مسئولین به حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی باید بسیار بیشتر از قبل نمود داشته باشد.
مدیر خانه قرآنی قائم آل محمد(عج) روستای کوهانی اظهار کرد: ضمن تشکر از مسئولین قرآنی استانی و شهرستانی، این مجموعه قرآنی در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و جذب، نوجوانان و جوانان به عرصه قرآن نیاز به سرمایه گذاری‌های جدی و مهمی دارد که در این میان مسئولین باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.
وی افزود: یکی از مهمترین وظایف موسسات قرآنی توجه به لزوم اطاعت از ولی امر در تمام زمینه‌هاست، با توجه به اینکه مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را شعار سال عنوان نموده‌اند، مهم ترین وظیفه موسسات قرآنی تبین استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی و توانمند ساختن قرآن آموزان به کارآفرینی و استفاده از توانمندی‌های خود است.
شهبازی ادامه داد: خانه قرآن قائم‌آل محمد(عج) کوهانی، با آموزش صنایع دستی و هنری از جمله پرده‌دوزی، دوخت انواع پوشاک بافتنی و ... به بانوان این روستا در جهت کمک به اقتصاد خانواده، حفظ سرمایه‌های ملی و کارآفرینی اقدامی مهم در راستای تحقق شعار سال برداشته است.

captcha