مسلمانان نگران فرانسه به مکرون رأی می‌دهند
کد خبر: 3597092
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

مسلمانان نگران فرانسه به مکرون رأی می‌دهند

گروه بین‌الملل: دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه امروز، 17 اردیبهشت‌ماه، در حال انجام است و مردم برای انتخاب میان امانوئل مکرون و مارین لوپن به پای صندوق‌های رأی رفته‌اند.

مسلمانان نگران فرانسه به مکرون رأی می‌دهند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «aboutislam»، امانوئل مکرون، کاندیدای ۳۹ ساله میانه‌رو از جنبش موسوم به «در حرکت» و مارین لوپن نامزد راست افراطی فرانسه از «جبهه ملی» در این مرحله برای راه‌یابی به کاخ الیزه با یکدیگر رقابت می‌کنند. این دو کاندیدا در دور نخست انتخابات در رقابت با ۹ نامزد دیگر بیشترین میزان آرا را کسب کردند.
با وجود آنکه امانوئل مکرون براساس بسیاری از نظرسنجی‌ها با اختلاف بسیار بالاتر از مارین لوپن قرار دارد؛ اما بسیاری از تحلیلگران نسبت به میزان چشمگیر عدم مشارکت در دور دوم انتخابات و احتمال پیروزی نامزد جبهه ملی هشدار داده‌اند.

لوپن در سال 2015، با اهانت به مسلمانان، صف‌های نماز آنان در خیابان را به اشغالگری نازی‌ها تشبیه کرد و حساسیت‌های دینی را برانگیخت.

مکرون معتقد است که لوپن نماینده «حزب نفرت» است، وی اعلام کرد که من هرگز اجازه نخواهم داد که به مردم فقط به خاطر اینکه به اسلام معتقدند، اهانت شود.

اسلام یکی از موضوعات مهم در جریان بحث‌های این دور از انتخابات فرانسه است.

عزالدین فهام، مسلمان 62 ساله که کارگر رستوران بوده از شنیدن این خبر که در برخی مناطق آرای لوپن بیشتر است، احساس نگرانی می‌کند.

وی می‌گوید: به نظر من، لوپن مسلمانان، دین و مهاجران را هدف گرفته است. اگر در فرانسه
متولد شده باشید هم، باز ریشه‌های نیاکان شما را بیرون می‌کشند و براساس آن رفتار می‌کنند.
لوپن که از سوی حامیانش «ترامپ فرانسه» نامیده می‌شود، دلیل افزایش حملات در فرانسه را مسلمانان می‌داند.

از سوی دیگر، مکرون سیاست خود برای مقابله با تروریسم را بررسی ریشه‌های گرایش به افراط‌گرایی در میان افراد متولد فرانسه و سلاح‌گشودن آن‌ها به روی هموطنانشان، عنوان کرده است.

مسلمانان فرانسه نگران از شدت‌گرفتن نژادپرستی و اسلام‌ستیزی با روی کار آمدن لوپن، احتمالاً به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا به مکرون رأی دهند.
captcha