اهتمام به نماز صبح در حرم حضرت معصومه(س) از خصلت‌های برجسته آیت‌الله العظمی بهجت بود
کد خبر: 3598691
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی:

اهتمام به نماز صبح در حرم حضرت معصومه(س) از خصلت‌های برجسته آیت‌الله العظمی بهجت بود

کانون خبرنگاران نبأ: فرزند ارشد آیت‌الله العظمی عطاءالله اشرفی اصفهانی گفت: زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط آیت‌الله العظمی بهجت ترک نمی‌شد و مقید بود همیشه نمازهای صبح در حرم حضرت معصومه(س) بخواند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در ادامه سلسله گزارشات در محضر علما و به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی محمد تقی بهجت که 27 اردیبهشت ماه است این بار به گوشه‌ای از زندگی این عالم ربانی و مرجع عالیقدر تقلید می‌پردازیم در همین راستا با آيت‌الله حسین اشرفی اصفهانی، فرزند ارشد شهید محراب آیت‌الله العظمی عطاءالله اشرفی اصفهانی و از یاران نزدیک آیت‌الله العظمی بهجت گفت‌وگویی داشتیم.


آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی، نماینده مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی با آیت‌الله العظمی بهجت آشنا شدید؟ گفت: با آیت‌الله العظمی بهجت ارتباط داشتیم و سؤال می‌پرسیدم؛ ایشان خانه محقری نزدیک مسجد فاطمیه داشتند و در نمازهای ایشان که در مسجد فاطمیه برگزار می‌شد مرتب شرکت می‌کردیم.

ویژگی برجسته آیت‌الله العظمی بهجت را بفرمایید؟

امام جماعت مسجد جامع حضرت سید الشهدا(ع) تهرانپارس گفت: آقای بهجت، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ترک نمی‌شد و مقید بود همیشه نمازهای صبح هم در حرم حضرت معصومه(س) بخواند  و ایشان خیلی معتقد به جمکران بود و اهتمام داشت به رفتن به مسجد مقدس جمکران و می‌فرمود «جمکران جایگاه امام زمان(عج) است و هرکس شبهای چهارشنبه به مسجد مقدس جمکران برود حتما امام زمان(عج) را خواهد دید.» 

کیفیت رابطه آیت‌الله العظمی بهجت با حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری چگونه بود؟

مؤسس حوزه‌های علمیه تهران، کرمانشاه و اصفهان گفت: آیت‌الله العظمی بهجت علاقه شدیدی و ارتباط فروانی با حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری داشتند. 

اگر بخواهید در یک جمله آیت‌الله العظمی بهجت را معرفی کنید چه می‌فرمایید؟

آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی، فرزند ارشد شهید محراب و امام جماعت مسجد جامع حضرت سید الشهدا(ع) تهرانپارس در پایان در یک جمله آیت‌الله العظمی بهجت را معرفی کرد و افزود:  من اعتقادم این است که خداوند متعال در روز قیامت یک نفر از علمای بسیار بزرگ را بخواهد جلوی پل صراط قرار دهد و بگوید شما می‌توانید یک عده‌ای را با وساطت خودت شفاعت کنید من اعتقاد دارم  آیت‌الله العظمی بهجت این کار را می‌تواند انجام دهد.
علیرضا برومند


captcha