استاندار خراسان شمالی از حماسه‌آفرینی مردم در انتخابات قدردانی کرد
کد خبر: 3601409
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

استاندار خراسان شمالی از حماسه‌آفرینی مردم در انتخابات قدردانی کرد

گروه اجتماعی: استاندار خراسان شمالی گفت: ملت ایران و مردم خراسان شمالی روز 29 اردیبهشت را، روز افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در تاریخ به ثبت رساندند.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، با اشاره به زحمات بی دریغ عوامل اجرایی انتخابات و حضور گسترده مردم، اظهار کرد: امروز حماسه ای بی نظیر خلق شد و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای، حضوری جاودان بود.
وی همچنین با بیان اینکه میزان مشارکت تا دقایقی قبل، بیش از 78 درصد در سراسر استان اعلام شد، ادامه داد: این تعداد با نزدیک شدن به ساعات پایانی انتخابات، افزایش یافته و این امر نشان از توجه ملت ایران به نظام و دخیل شدن در سرنوشت خود دارد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه قطعا مردم کشور با بینش سیاسی بهترین انتخاب را دارند، خاطرنشان کرد: امید است منتخب ملت برای چهار سال آبادانی را برای کشور ارمغان آورد.
صالحی در زمینه امنیت انتخابات، با تاکید بر اینکه با هوشیاری مسئولان و مردم، هیچگونه مشکلی در زمینه امنیتی در انتخابات خراسان شمالی وجود نداشته است، تصریح کرد: فقط تقریبا پنج مورد خاص در خصوص درگیری به علت ازدحام جمعیت در برخی شعب رای گیری گزارش شد که این تعداد در حدود تقریبا 750 شعبه اخذ رای، طبیعی است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه مردم خراسان شمالی، مردمی همراه و همدل هستند و همیشه در عرصه هایی که لازم بوده است، به صحنه آمده اند.
استاندار خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود، با اشاره به وجود قومیت های متنوع در خراسان شمالی و وحدت مردم این استان، خاطرنشان کرد: تفاوتی میان یک ایرانی نیست، چه مسلمان و یا غیر مسلمان، ترکمن، فارس یا تات یا کرمانج همگی یک هویت ملی و یک حق رای دارند.
صالحی یادآور شد: خوشبختانه این تنوع قومیت خراسان شمالی را می توان به نوعی از سایر استان ها متمایز دانست اما وحدت و همدلی در میان همین قومیت های متنوع در کشور، و با وجود آن مشارکت حداکثری در عرصه های سیاسی و اجتماعی مثال زدنی است.
captcha