تولید نرم‌افزار «مصحف الشامل» در امارات
کد خبر: 3601595
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

تولید نرم‌افزار «مصحف الشامل» در امارات

گروه بین‌الملل: نرم‌افزار «مصحف الشامل»(قرآن کامل) با هدف خدمت به قرآن کریم و سهولت دسترسی به کلام‌الله مجید در امارات تولید شد.

تولید نرم افزار
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روزنامه البیان چاپ امارات، نرم‌افزار مصحف الشامل به همت «هند بنت شیخ آل مکتوم»، از شخصیت‌های برجسته قرآنی در امارات و با هدف خدمت به قرآن کریم و در راستای به‌کارگیری فن‌آوری برای دسترسی آسان و رایگان به کلام خدا برای همه مسلمانان تولید شده است.
کمک به مسلمانان غیر عرب‌زبان برای فهم معانی آیات از طریق ارائه معانی به زبان‌های انگلیسی، چینی، اسپانیایی، بنگالی و اردو از دیگر اهداف تولید این نرم‌افزار است.
قاریان قرآن با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند یکی از مصحف‌های مدینه، تجوید و یا مصحف به خط پاکستانی را انتخاب و از طریق فهرست به آسانی سوره مورد نظر خود را بیابند.

بازکردن دو صفحه به صورت همزمان، چرخش خودکار به صورت عمودی یا افقی، تکرار آیات برای سهولت در حفظ، امکان ثبت نقطه نظرات در محل ملاحظات، ترجمه واژگان قرآنی و ترجمه آیات از جمله امکانات این نرم‌افزار است.

جست‌و‌جو داخل متن سوره‌ها و ترجمه‌ها، بزرگ و کوچک کردن فونت آیات، شنیدن صوت‌ها، نشان دادن سه بعدی قبله، تعیین اوقات اذان بر اساس محل تعیین شده از دیگر امکانات نرم‌افزار مصحف الشامل است.

این نرم‌افزار هم‌اکنون برای استفاده از تلفن‌های همراه اپل مناسب است و به‌زودی نسخه اندروید آن شامل تلاوت‌های صوتی از قاریان مشهور عرب از جمله محمود خلیل الحصری، عبدالرحمن السدیس، ابوبکر الشاطری، سعود الشریم، محمد ایوب، عبدالله المطرود، صالح بوخاطر، صلاح البدیر و عبدالله عواد الجهنی همچنین ترتیل علی بن عبدالرحمن الحذیفی و تلاوت تجوید عبدالباسط عبدالصمد ارائه می‌‌شود.

تلاوت قاریانی چون علی جابر، ماهر المعیقلی، سعد الغامدي، محمد صديق المنشاوي، نبيل الرفاعي، عادل الكلباني، محمد محمود الطبلاوي، عبدالعزيز ندا، أحمد نعينع، هاني الرفاعي، عبدالهادي كناكري، يحيى حوى، صلاح الهاشم، خالد القحطاني، الشيخ فارس عبّاد از دیگر تلاوت‌های نرم‌افزار مصحف الشامل است.
تولید نرم افزار

captcha