نمایشگاه قرآن باید به تغییر رفتاری جامعه در جهت قرآن منجر شود
کد خبر: 3601618
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

نمایشگاه قرآن باید به تغییر رفتاری جامعه در جهت قرآن منجر شود

معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به نقش شعار نمایشگاه بیست و پنجم و فهم قرآن برای رسیدن به تعالی اخلاقی در جامعه گفت:با برگزاری نمایشگاه باید به سمت تغییر رفتاری جامعه در جهت قرآن کریم حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: محمد انجم شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به شعار بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با عنوان "قرآن، اخلاق، زندگی" و نقش آن در ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: یکی از اهداف نزول قرآن و بعثت در حقیقت تکمیل مکارم اخلاقی و توسعه آن در جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به حدیثی در توصیف اخلاق و رفتار اجتماعی پیامبر اسلامی (ص) خاطرنشان کرد: در احادیث شیعه و سنی آمده است که یکی از همسران پیامبر می گوید؛ خلق و خوی و رفتار و منش پیامبر منطبق بود با قرآن، بنابراین رفتار حضرت آیینه تمام نمایی از آموزه قرآنی بود.
انجم شعاع ادامه داد: بنابراین ما به عنوان کسانی که در مجموعه کشور بخشی از فعالیت های قرانی آموزشی، تبلیغی، ترویجی و پژوهشی را بر عهده داریم، باید با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها به سمت تغییر رفتاری جامعه در جهت قرآن کریم حرکت کنیم.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: اگر صرف برگزاری یک فعالیت قرآنی مانند نمایشگاه و مسابقه و غیره را به عنوان هدف نهایی فعالیت های خود ترسیم کنیم به کمرنگ شدن نقش قرآن در جامعه کمک کرده ایم.
وی با اشاره به شعار نمایشگاه بیست و پنجم با موضوع فهم قرآن برای رسیدن به تعالی اخلاقی در جامعه تصریح کرد: در این راستا باید به زیرساخت های رسیدن به اخلاق قرآنی در روابط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دست یابیم.
انجم شعاع با بیان اینکه جامعه قرآنی باید تلاش کند تا فهم قرآن منجر به تغییر رفتاری در جامعه شود، تاکید کرد: در این زمینه وقتی مومن آیه ای را تلاوت می کند باید به افزایش ایمانش منجر شود و آن ممکن نیست جز در سایه فهم قرآن.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: با توجه به افزایش شاخص توسعه فرهنگی در ایران، متاسفانه شاهد رشد آسیب های اجتماعی هستیم این در حالی است که کشوری مانند سودان که شاخص فرهنگی پایینی دارد به واسطه آموزه های قرآنی و درک و فهم قرآن شاهد کمترین آسیب های اجتماعی در آن کشور هستیم.
وی با بیان اینکه بخشی از آسیب های اجتماعی در جامعه با عمل به قرآن و رفتار قرآنی رفع می شود، خاطرنشان کرد: پس اگر در کشور ایران در راستای فهم آیات قرآن و توسعه آن در رفتارهای اجتماعی گام برداریم به اهداف متعالی خواهیم رسید.
انجم شعاع با بیان اینکه نمایشگاه قرآن در حقیقت تبلور نگاه جامعه قرآنی به قرآن و عرضه آن نگاه به مخاطبین است، اظهار کرد: مخاطبین می توانند هر سال از نگاه مروجین قرآن با قرآن در تعامل باشند.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: اگر همکاران ما در معاونت قرآن و عترت این شعار را در دستور کار خود قرار داده باشند و محتوای لازم را به مخاطبین عرضه کنند قطعا به کارکردهای خوب خود خواهد رسید.
captcha