برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در ماه رمضان
کد خبر: 3602110
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵

برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌ قدس رضوی از تدارک برنامه‌های متنوع قرآنی از جمله جلسات تفسیر، ترتیل‌خوانی، مسابقات قرآن و ... در ایام ماه مبارک رمضان ویژه زائران و مجاوران حرم رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی ضمن تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: محور اصلی برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی حرم مطهر رضوی با رویکرد سبک زندگی قرآنی، تعمیق معارف و بینش دینی، تهذیب نفس و رفتارشناسی قرآنی بر اساس نیازهای جامعه اسلامی و نیازهای جهان اسلام با بهره‌مندی از بهترین مبلغان عرصه تبلیغ در حوزه‌های گوناگون برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های ترتیل قرآن کریم که به صورت زنده در شبکه‌های سیما پخش می‌شود، اظهار کرد: برنامه ترتیل کلام الله وحی همه روزه بعد از نماز صبح در صحن انقلاب اسلامی، از ساعت 11 تا 12 در رواق امام خمینی(ره) و از ساعت 18:30 تا 19:30 در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.
برنامه‌های قرآنی ویژه بانوان
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به تشریح برنامه‌های قرآنی ویژه بانوان در صحن حضرت زهرا(س) پرداخت و افزود: برنامه ترتیل قرآن کریم همه روزه از ساعت 11 تا 12:15 و محفل انس با قرآن نیز از ساعت 13 تا 15 در این رواق ویژه بانوان تدارک دیده شده است.
وی برگزاری مسابقه ختم و حفظ سوره حشر، محفل قرآنی «ام‌الازهار» ویژه دختران، برپایی کارگاه‌های هنری قرآنی شامل خوشنویسی، تذهیب، قرآن و ...، اولین همایش «جمع خوانی قرآن کریم»، برنامه استقبال از ماه بهار قرآن و مسابقه قرآنی «قرآن را بشناسیم» را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در رواق حضرت زهرا(س) برای بانوان در این ایام در نظر گرفته شده است.
کرسی تلاوت و تفسیر قرآن
حجت‌الاسلام حسینی برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از 10:30 تا 11 در رواق امام خمینی(ره)، از ساعت 21 تا 22 در صحن جامع رضوی و کرسی تفسیر قرآن کریم بعد از نماز صبح و قبل از ترتیل قرآن در صحن انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به بیان ویژه برنامه‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: برنامه تفسیر قرآن کریم حجت‌‌الاسلام محسن قرائتی با عنوان «درس‌هایی از قرآن» امسال نیز همچون سال‌های گذشته هر شب ساعت 22 در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.
تفسیر موضوعی قرآن
وی با بیان اینکه برنامه تفسیر موضوعی قرآن کریم نیز توسط حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی هر روز بعد از نماز ظهر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد تدارک دیده شده است، ادامه داد: برنامه سخنرانی تفسیر مرتبط با جزءخوانی هر روز قبل از نماز ظهر در رواق امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی شده است و حجج‌الاسلام مهدی ماندگاری، حیدری کاشانی و دکتر سعدی به تفسیر آیات قرآن می‌پردازند.
مسابقات قرآن
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به تشریح تولیدات این معاونت ویژه این ایام پرداخت و بیان کرد: کتاب رمضان با قرآن به همراه مسابقه روزانه با شمارگان 30 هزار نسخه، کتابچه قرآن و عترت به همراه مسابقه با شمارگان 50 هزار نسخه، کتابچه خانواده قرآنی به همراه مسابقه با شمارگان 50 هزار نسخه، بروشور محراب رستگاری ویژه شب‌های قدر در 30 هزار نسخه و بروشور بهار رحمت ویژه ولادت امام حسن(‌ع) و وفات حضرت خدیجه(س) در 10 هزار نسخه ویژه ماه مبارک رمضان تولید و منتشر می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شب‌های قدر برای زائران غیرایرانی به صورت ویژه و با حضور مداحان و سخنرانان کشورهای مختلف، عنوان کرد: روزانه سه جلسه ترتیل‌خوانی در رواق‌های دارالرحمة، کوثر و صحن غدیر برای زائران غیرایرانی برنامه‌ریزی شده است.
captcha