چای سبز نوشیدنی مناسبی برای افطار نیست
کد خبر: 3602375
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

چای سبز نوشیدنی مناسبی برای افطار نیست

گروه اجتماعی: چای سبز به خاطر داشتن مزاج سرد، نوشیدنی مناسب در وعده افطار نیست، زیرا مزاج فرد روزه‌دار به خاطر گرسنگی طولانی مدت به سمت سردی گرایش پیدا کرده و مصرف این دمنوش نیز سردی بدن را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مصرف میوه در فاصله افطار و سحر موجب هضم بهتر غذا، رفع یبوست و بوی بد دهان افراد روزه‌دار در ماه مبارک رمضان می‌شود.
برای جلوگیری از تشنگی و مشکل یبوست، بهتر است بعد از وعده سحری یک تا دو میوه فصل مصرف شود، تا در طول روز روزه‌داران دچار رخوت، تشنگی و بوی بد دهان نشوند.
علاوه براین مصرف چای سبز نیز در وعده افطار نیز توصیه نمی‌شود، چراکه مزاج چای سبز سرد و مزاج فرد روزه‌دار نیز به دلیل گرسنه ماندن در ساعات زیادی از روز، به سردی می‌گراید، از همین رو دمنوش چای سبز، نوشیدنی مناسبی برای وعده افطار نیست.
بنابراین گزارش خداوند که عالم مطلق است، در هر فصل میوه‌های مناسب بدن را باید ما فرستاده است، به عنوان نمونه مصرف پرتقال در فصل بهار هیچ‌گونه خاصیتی برای بدن، به دلیل عدم هماهنگی با این فصل ندارد.
بلکه برای فصل تابستان خوردن میوه‌هایی مانند شاه‌توت، توت‌فرنگی و هندوانه برای بدن فواید بسیاری دارد، علاوه براین در فاصله بین افطار و سحر، مایعات، نوشیدنی‌های گیاهی و آب باید مصرف شود تا آب از دست رفته‌ای بدن در این فاصله جبران شود.
یادآور می‌شود، در فواصل بین خوردن غذا در وعده افطار نباید آب مصرف شود، حتی برخی تصور می‌کنند که خوردن چای سبز فواید زیادی در این وعده دارد، این در حالی است که چای سبز به خاطر داشتن مزاج سرد، نوشیدنی مناسب در وعده افطار نیست.
captcha