رشد ازدواج طبق معیارهای اسلامی در روسیه
کد خبر: 3602472
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

رشد ازدواج طبق معیارهای اسلامی در روسیه

گروه بین‌الملل: سالانه تعداد زوج‌هایی که تمایل دارند جشن ازدواج خود را طبق معیارهای اسلامی برگزار کنند، افزایش می‌یابد و این به نوبه خود موجب رشد صنعت «ازدواج حلال» در روسیه شده است.

رشد صنعت «ازدواج حلال» در روسیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 81 هفته‌نامه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آمده است: تمایل به برگزاری جشن ازدواج طبق شریعت اسلامی در روسیه یکی از رایج‌ترین موضوعات در بین مسلمانان این کشور است.
یافتن لباس و محلی مناسب برای برگزاری مراسم جشن ازدواج طبق شریعت اسلامی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که جوانان و خویشاوندان آنها با آن روبرو هستند. لذا این سؤال مطرح می شود که چشم انداز صنعت ازدواج حلال در روسیه چگونه است؟
باید خاطرنشان ساخت که در تمامی شهرها و جمهوری‌هایی که مسلمانان در آنجا زندگی می‌کنند، سازمان‌ها و نهادهایی هستند که در زمینه برگزاری جشن ازدواج طبق شریعت اسلام و تدارک برنامه‌هایی مفید بر اساس آداب و رسوم ملی و رعایت اصول اخلاقی فعالیت می‌کنند.
محل برگزاری مراسم ضیافت عروسی و ازدواج جوانان با توجه به سلایق و میزان درآمد و دارایی آنها گوناگون است. عده‌ای ترجیح می‌دهند در خانه‌ای محقر با حضور بستگان و خویشاوندان و با پذیرایی غذای ملی جشن ازدواج خود را برگزار کنند و برخی نیز ضیافت ازدواج را در کافه رستوران‌ها و سالن‌های پیرامون مساجد برگزار می‌کنند. اما اغلب زوج‌های جوان مراسم ازدواج خود را در رستوران‌های حلال سنتی شرقی برگزار می‌کنند.  
مسجد «یاردم» در خیابان سیروا یکی از محبوب‌ترین محل‌ها در شهر قازان است که مراسم جشن ازدواج در آنجا برگزار می‌شود و جالب است که بدانید این مسجد را «مرکز نکاح شهر قازان» می‌نامند.
همچنین برخی از مسلمانان قازان سالن ضیافت «بال» در نزدیکی مسجد «المرجانی» را برای برگزاری مراسم‌های خود ترجیح می‌دهند. در شهر مسکو نیز رستوران‌هایی نظیر «مائده» و «شیخ پالاس» محبوب مسلمانان این شهر هستند.
در خصوص لباس عروسی نیز باید گفت که در حال حاضر بازار روسیه در راستای ترویج موضوع «ازدواج حلال» مدل‌های بسیار متنوعی از لباس‌های عروس را برای دختران مسلمان این کشور عرضه داشته است. طراحان لباس سالانه مجموعه‌های جدیدی از مدل‌های لباس عروس را به بازار عرضه می‌کنند.
بنا به گفته کارشناسان سالانه تعداد زوج‌هایی که تمایل دارند جشن ازدواج خود را طبق معیارهای اسلامی برگزار کنند، افزایش می‌یابد و این به نوبه خود موجب رشد و گسترش صنعت ازدواج حلال در روسیه می‌شود.
captcha