اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور برگزار شد
کد خبر: 3602633
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
در مشهد؛

اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین جلسه ستادبرنامه‌ریزی سی‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور و دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان کشور با هدف ابلاغ مسئولیت‌ها و هماهنگی کمیته‌ها امروز، دوم خردادماه در این اداره کل برگزار شد.

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: اولین جلسه ستادبرنامه‌ریزی سی‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور و دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان کشور با هدف ابلاغ مسئولیت‌ها و هماهنگی کمیته‌ها امروز، دوم خردادماه در این اداره کل برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه علیرضا کاظمی‌، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و رئیس ستاد اجرایی این رقابت ها به برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات با بکارگیری تمام ظرفیت دستگاه‌ها تاکید کرد تا این دو رویداد قرآنی در استان به بهترین نحو پیش رود.
مهدوی خواه اضافه کرد: حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این جلسه نسبت به ایجاد وقف مشارکتی با محوریت فعالیت های قرآن تاکید کرد.
مهدوی خواه در ادامه گفت: رونمایی از پوستر مسابقات قرآن دانش آموزی و فرهنگیان توسط مسئولان از دیگر بخش های این جلسه به شمار می‌رود.
وی افزود: بخش آوایی سی‌وپنجمین‌ دوره‌ مسابقات قرآن، عترت‌ و نماز دانش‌آموزی با حضور 1500 متسابق از سراسر کشور در 10 رشته، 15 تا 23 مرداد در مشهد برگزار می شود.
وی در ادامه بیان کرد: همچنین تعداد 300 متسابق از 32 استان در دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان 14 تا 17 تیرماه در چهار رشته شامل، قرائت تحقیق، حفظ 10 جزء، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
گفتنی است، سال گذشته در این دو رویداد بزرگ قرآنی، متسابقان خراسان رضوی توانستند به عنوان منتخب کشور حائز رتبه های برتر شوند.
یادآور می شود، در بخش دیگری از این جلسه تقدیر از حامد علیزاده، قاری بین المللی قرآن که امروز بعد از کسب رتبه نخست مسابقات قرآن مالزی به مشهد بازگشته است، انجام شد.
captcha