ساختار شکنی و ایجاد گفتمان جدید توسط امام(ره) از ویژگی‌های ناگفته ایشان است
کد خبر: 3602650
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

ساختار شکنی و ایجاد گفتمان جدید توسط امام(ره) از ویژگی‌های ناگفته ایشان است

گروه سیاست و اقتصاد: سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه در بزرگداشت امام خمینی(ره) باید به ویژگی‌های نهفته و ناگفته مانده ایشان بیشتر پرداخته شود، گفت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) که ناگفته مانده این است که ایشان علاوه بر اینکه فرزند زمانه خود بود، توانست گفتمان جدیدی را در دنیا آغاز کند و همین گفتمان منجر به انقلابی شد که پس از گذشت حدود 40 سال هنوز ساری و جاری است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان محمدصادق کریمی‌کیا  سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و ستاد بزرگداشت قیام یوم‌الله 15 خرداد که امروز سه‌شنبه، دوم خردادماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد:‌ بزرگداشت حماسه امام خمینی(ره) سالانه انجام می‌شود، اما باید هرساله به آن‌دسته از ویژگی‌های امام خمینی(ره) که نهفته و ناگفته مانده است، بیشتر پرداخته شود.

ساختار شنکی و ایجاد گفتمان جدید توسط امام، از ویژگی‌های ناگفته ایشان است

وی گفت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) که ناگفته مانده این است که حضرت امام(ره) علاوه بر اینکه فرزند عصر و زمانه خود بود، توانست گفتمان جدیدی را در دنیا آغاز کند و همین گفتمان منجر به انقلابی شد که پس از گذشت حدود 40 سال هنوز این حوزه مقاومت، ساری و جاری است. اینکه انسان در کنار فرزند عصر و زمانه خود بودن، ساختارشکنی کند و ساختار جدیدی رقم بزند، امری بسیار دشوار و سنگین است؛ امام خمینی(ره) چنین کاری را انجام داد و از کنار آن انقلابی بنیان‌گذاری شد که پس از گذشت سال‌های بسیار زیاد مصادیق این حوزه مقاومت را در جهان همچنان می‌بینیم.

سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان اظهار کرد: یکی از مصادیق این امر انتخابات 29 اردیبهشت بود و جهانیان دیدند و فهمیدند که در قلب خاورمیانه پرآشوب، مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و با صندوق‌های رأی قهر نکردند. این امر نشانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت ما و ابزار دموکراسی موجود در کشور است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جمعه و جماعات در برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام(ره) عنوان کرد: در کنار تمام این مسائل بحث اجتماعی کردن برنامه‌های مرتبط با امام خمینی(ره) باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد. 

امام(ره) متعلق به تمام مردم است

کریمی‌کیا گفت: اگر در این زمینه خیلی وابسته به دولت عمل کنیم، این موضوع دولتی می‌شود. امام(ره) متعلق به تمام مردم است و مردم جایگاه امام(ره) را می‌شناسند و ما وظیفه داریم زمینه مشارکت و حضور مردم را در چنین برنامه‌هایی فراهم کنیم.

سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با انتقاد شدید از غیبت برخی اعضا و مدعوین در جلسه ستاد بزرگداشت امام(ره) و قیام 15 خرداد، گفت: از غیبت 50 درصد مدعوین این ستاد در جلسه امروز، بسیار گله‌مند هستم و لیست اسامی غائبان به رسانه‌ها داده می‌شود؛ این افراد شأن موضوع جلسه را رعایت نکرده‌اند.

کریمی‌کیا با اشاره به شکوهمند بودن انتخابات 29 اردیبهشت، تصریح کرد: متاسفانه انتخابات شورا در اهواز دارای حاشیه‌هایی شده و وقت و انرژی فرمانداری اهواز و استانداری را گرفته است که امیدواریم این مسائل زودتر رفع شود.

همچنین در این جلسه، سرهنگ عبدالرضا حاجتی معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ضمن تبریک و تقدیر از مشارکت بیش از 70 درصدی مردم ایران در انتخابات 29 اردیبهشت، اظهار کرد: در خصوص برنامه‌های بزرگداشت ایام 14 و 15 خرداد باید به‌طور قلبی و دلی عمل کرد؛ با دستگاهی و بخشنامه‌ای کارکردن هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: هرجا به‌صورت دستگاهی و بخشنامه‌ای برخورد کردیم، مردم استقبالی نشان ندادند؛ بنابراین باید بُعد فرهنگی این برنامه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نوک پیکان باید اداره‌کل ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی باشند.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به برگزاری برنامه‌های بزرگداشت امام راحل(ره) و قیام 15 خرداد در اهواز، گفت: با توجه به نزدیکی خوزستان به خلیج‌فارس پیشنهاد می‌شود که در جریان این برنامه‌ها و به منظور امام‌شناسی در حوزه عربی از یک سخنران خبره در این زمینه برای سخنرانی در برنامه‌ها دعوت شود.

همچنین در این جلسه، سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، با بیان اینکه شکوه انتخابات 29 اردیبهشت نشانگر پیروزی ملت ایران است، گفت: پیام این عظمت و شکوه برای ما، لزوم پایبند بودن به آرمان‌های امام خمینی(ره) است.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به نقش زنان از دیدگاه امام خمینی(ره)، اظهار کرد: در آرمان‌های امام خمینی(ره) نقش زنان و اهمیت حضور زنان در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر برنامه‌هایی که اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان به‌منظور تبیین نقش زنان در آرمان‌های امام راحل(ره) برگزار می‌کند، پیشنهاد می‌شود سایر نهادها نیز به این موضوع بپردازند.

موسوی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود که هر سخنرانِ برنامه‌های بزرگداشت امام راحل(ره) و قیام 15 خرداد که در اهواز برگزار می‌شوند، در جریان سخنرانی خود به نقش زنان از دیدگاه امام(ره) بپردازد. زنان 50 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و حضور زنان درعرصه‌های مختلف حائز اهمیت است.

اعلام برنامه‌های 14 و 15 خرداد

همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید لطف‌الله سپهر مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، اظهار کرد: روز 14 خرداد از ساعت 18 تا 20 به مناسبت بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) برنامه‌‌ای در مصلای اهواز و همچنین روز 15 خرداد در همین ساعات به مناسبت بزرگداشت قیام 15 خرداد برنامه‌هایی در حسینیه ثارالله اهواز برگزار خواهد شد.

وی با تشریح وظایف سایر نهادها و اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) و قیام 15 خرداد گفت: برگزاری بیش از 300 محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان با محوریت امام خمینی(ره)، اعزام 500 مبلغ به شهرها و روستاهای سطح استان، راه‌اندازی 150 ایستگاه صلواتی با محوریت امام خمینی(ره) و اطعام نزدیک به 700 نفر از یتیمان توسط مجموعه نیشکر و با محوریت کمیته امداد در ماه رمضان پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

سپهر با تاکید بر اهمیت برگزاری برنامه‌های بزرگداشت امام راحل(ره) با شایستگی کامل، عنوان کرد: همان‌طور که ائمه معصوم بر امت خود حق دارند، امام خمینی(ره) نیز به‌عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بر گردن ملت و امت ما حق دارد؛ بنابراین همان‌طور که زیارت ائمه معصوم به‌صورت شایسته انجام می‌شود، برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام(ره) نیز باید بامحتوا، باکیفیت و شایسته اجرا شوند.

captcha