آیات صبر؛ سازنده‌ترین آیات برای انسان در سختی و راحتی است
کد خبر: 3603188
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
یک حافظ قرآن:

آیات صبر؛ سازنده‌ترین آیات برای انسان در سختی و راحتی است

گروه فعالیت های قرآنی: یک حافظ کل قرآن کریم تاکید کرد: آیات مرتبط با موضوع صبر سازنده ترین ایات برای انسان در سختی ها و غیر آن است.

محمدجواد مرادی، حافظ کل قرآن کریم در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم گفت:  من به مدت دو سال و نیم موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم و این زمان را زمان مناسبی برای حفظ می دانم.
وی با بیان اینکه این مدت نه چندان طولانی است که سبب خستگی حافظ شود و نه چندان کوتاه است که در روند حفظ خلل ایجاد کند بیان کرد: حفظ قرآن تاثیرات زیاد و بدیهی و واضحی در زندگی من داشته و همه حافظان قرآن نیز بر این مسئله تاکید دارند.
این حافظ کل قرآن ادامه داد: یکی از برکات حفظ قرآن این است که آیات آن همواره در جلوی چشمان من و در حافظه ام قرار دارد و در زندگی نیز کاربرد زیادی برای من دارد. 
مرادی اظهار کرد: همه آیات قرآن تاثیر خود را بر فرد دارد ولی آیات صبر سازنده ترین ایات برای انسان در خلوت و جلوت و در مشکلات و راحتی هاست.
وی با بیان اینکه آیات بهشت انسان را امیداور و آیات جهنم او را محتاط در رفتار و گفتار می کند به وضعیت حفظ اشاره کرد و افزود: حفظ قران در قم جایگاه بالایی دارد و کسانی که شرکت می کنند عمدتا قوی هستند بنابراین حتی در مرحله شهرستانی هم باید از وجود داوران ممتاز استفاده شود.
این حافظ قرآن با اشاره به مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که هفته گذشته برگزار شد تصریح کرد: مسابقات خوبی برگزار شد اگرچه معتقدم از داوران ممتازتری باید در رشته حفظ استفاده شود.
وی از اطلاع رسانی و انتخاب مکان مناسب برای مسابقات در دو ناحیه یک و دو یعنی امامزاده شاه سیدعلی و امامزاده ابراهیم(ع) قدردانی کرد.
captcha