واکنش مسلمانان سوئد به دست‌دادن شاه عربستان با همسر ترامپ
کد خبر: 3603277
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

واکنش مسلمانان سوئد به دست‌دادن شاه عربستان با همسر ترامپ

گروه بین‌الملل: پادشاه عربستان به دلیل دست‌دادن با ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سفر رسمی آنها به عربستان، با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.

واکنش مسلمانان سوئد به دست‌دادن شاه عربستان با همسر ترامپ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از العالم، به نظر می‌رسد که مسلمانان مقیم سوئد از اینکه پادشاه عربستان در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور، با یک زن دست داده است، احساس سرشکستگی می‌کنند.
شدیدترین انتقاد از این موضوع را می‌توان در یک صفحه اینستاگرم به نام «ایسلامیسکت» دید. به گزارش پایگاه خبری سوئدی «فریا تیدر»، این صفحه ابتدا در اواخر آوریل در اینستاگرام و سپس در فیسبوک باز شده است.
در این صفحه اینستاگرامی با اشاره به آموزه‌های اسلامی که دست دادن با نامحرم را حرام اعلام کرده، آمده است دست دادن به جنس مخالف «حرام» است.
این پست با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و صدها لایک خورده است.
نکته دیگری که جنجال بسیار به پا کرده است خودداری ملانیا ترامپ از پوشیدن حجاب در سفر به عربستان و در مقابل پوشاندن موهایش در دیدار پاپ است.
این اقدام ملانیا ترامپ درحالی است که دونالد ترامپ پیش از این در سال 2015 از میشل اوباما به دلیل عدم رعایت حجاب در سفر همراه با همسرش باراک اوباما به عربستان انتقاد کرده بود.

captcha