فعالیت بیش از دو هزار و 500 مسجد گیلان در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3603301
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
حجت الاسلام یاری خبر داد:

فعالیت بیش از دو هزار و 500 مسجد گیلان در ماه مبارک رمضان

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه بیش از 3هزار مسجد در گیلان وجود دارد،تصریح کرد:بیش از 2هزار و 500 مسجد در ماه مبارک رمضان فعال است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی گیلان، حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون مساجد دانست و گفت:مساجد، میدان مبارزه با خرافات، جهالت، اباحه گری و محلی برای تدوین و آموزش مسایل دینی بشمار می رود.

وی با بیان اینکه بیش از 3هزار مسجد در گیلان وجود دارد،تصریح کرد:بیش از2هزار و 500مسجد در ماه  مبارک رمضان فعال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، ادامه داد:بیش از 90درصد این مساجد در آستانه ماه پر فضیلت رمضان غبار روبی و عطر افشانی شدند.

حجت الاسلام یاری با اشاره به اهداف این گردهمایی،خاطر نشان کرد:تبیین مبانی دینی، مذهبی و اجتماعی به روحانیون جهت فعالیت در مساجد شهری و روستایی گیلان و سیست گذاری مباحث مربوطه از اهداف این گردهمایی است.

وی ماه های مذهبی را فرصتی مغتنم برای انتقال سبک زندگی اسلامی و سالم به جامعه و جلوگیری از ترفتدهای دشمنان دانست و افزود:ماه رمضان فرصت خوبی برای استفاده از تریبون مساجد در جهت تقویت مولفه های دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به ضرورت بیمه مسجد و خادمین اشاره کرد و گفت:در یک برنامه ریزی نوین خادمین و مساجد در برابرحوادث احتمالی بیمه شودند.

 

captcha