پنج گفتار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در باب استغفار و توبه
کد خبر: 3603809
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

پنج گفتار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در باب استغفار و توبه

گروه شبکه اجتماعی: سلسله مطالبی از کتاب «پنج گفتار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در باب استغفار و توبه» در کانال انتشارات صهبا منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کانال انتشارات صهبا به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سلسله مطالبی را از کتاب «پنج گفتار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در باب استغفار و توبه» منتشر می‌کند. در آخرین پستی که از این کتاب منتشر شده به «استغفار در آیات و روایات» پرداخته است.
در این مطلب می‌خوانیم؛ «بخش مهمی از دعاهایی که ما از ائمه معصومین دریافت کرده‌ایم، استغفار است؛ این اهمیت استغفار را نشان می‌دهد. همین دعای شریف کمیل که شب‌های جمعه می‌خوانید و یکی از بهترین دعاهاست که از ائمه علیهم‌السلام وارد شده، وقتی نگاه می‌کنید از اول تا به آخر استغفار است، طلب بخشش و طلب مغفرت است؛ با زبان‌های گوناگون. 
در اولِ دعا، خدا را قسم می‌دهید به 10 چیز. به رحمت او، به قوّت او، به جبروت او، به عزت او، به نور او، به 10 صفت از صفات ربوبی، خدا را قسم می‌دهید، با آن تضرع و با آن لحن بسیار لطیف که مخصوص امام علیه‌السلام است. بعد از اینکه این 10 قسم را می‌دهید، پنج نوع گناه را از خدا می‌خواهید که بر شما ببخشد. «‏اَللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَهتِکُ العِصَمَ‏» گناهانی که پرده‌های عصمت انسان را پاره می‌کند. گناه‌هایی که نعمت‌ها را عوض می‌کند. نعمتی را خدا به انسان داده، بعضی از گناه‌ها هست که موجب می‌شود این نعمت عوض بشود. گناهانی که موجب می‌شود بلا نازل بشود، گناهانی که موجب می‌شود که دعای انسان مستجاب نشود.»
سلسله مطالب کتاب «پنج گفتار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در باب استغفار و توبه» را در کانال انتشارات صهبا بخوانید.

captcha