نمایشگاه تخصصی قرآن کریم تلفیقی از هنر و دین است
کد خبر: 3603947
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
مدیرکل ارشاد خراسان شمالی:

نمایشگاه تخصصی قرآن کریم تلفیقی از هنر و دین است

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی نمایشگاه تخصصی قرآن کریم تلفیقی از همکاری هنرمندان و متخصصان قرآنی و کاری هنری و دینی است.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی‌ در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: یازدهمین نمایشگاه تخصصی قرآن کریم امسال به‌عنوان یکی از برنامه های محوری جشن رمضان در خراسان شمالی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه امسال مجموعه فعالیت های قرآنی تحت عنوان جشن رمضان در بجنورد و هفت شهرستان خراسان شمالی در حال پیگیری است، ادامه داد: این نمایشگاه، یکی از برنامه های 15 گانه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در ایام ماه مبارک رمضان، محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه در این ماه، فضای معنوی جامعه آماده فعالیت های قرآنی و دینی است، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های قرآنی از نیازهای مردم در این ماه و فرصتی برای آشنایی بیشتر با حوزه دین و فعالیت های قرآنی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هدف از اجرای برنامه جشن رمضان را، ترویج، تعمیق و توسعه  فرهنگ قرآنی و ارائه خدمات قرآنی به مردم عنوان کرد.
فرخنده با بیان اینکه امسال 15 برنامه محوری در طول ماه مبارک پیش بینی شده است، تصریح کرد: بخشی از این برنامه ها شامل برنامه های نشر آثار مکتوب می شود که در این راستا امسال اقدامات جدیدی انجام پذیرفته است.
وی یکی از مباحث مهم در حوزه محتوایی قرآن کریم را بحث اعجاز علمی قرآن ذکر کرد و گفت: در این زمینه به کمک گروهی از کارشناسان قرآنی، آیات دال بر اعجاز علمی قرآن در قالب کار گروهی تهیه و تدوین شده و هنرمندان این اعجاز را در قالب اثر هنری خلق کرده و به تصویر کشیده‌اند.
این مسئول تهیه 35 تابلوی هنری با محتوای اعجاز علمی قرآن کریم و عرضه آن در نمایشگاه را از اقدامات ارزشمند و نو در عرصه قرآنی توصیف کرد و یادآور شد: امسال در جشن رمضان، از سایر رشته های هنری جهت ترویج فعالیت های قرآنی نظیر نمایش های خیابانی استفاده شده است.
فرخنده اضافه کرد: تهیه هفت نمایش خیابانی در قالب 22 اجرا توسط هنرمندان خراسان شمالی، از برنامه های جدید در جشن رمضان است.
وی ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اقدام به برگزاری 140 جلسه تفسیر و تدبر در آیات قرآن کریم در همه شهرستان ها کرده است و در همین ایام، 22 محفل قرآنی و 21 نشست تخصصی برگزار می شود.
وی برنامه تقدیر از 40 فعال قرآنی را از دیگر برنامه های این نهاد در راستای ایجاد نشاط معنوی در ماه مبارک رمضان توصیف کرد.
captcha