مدرک دوره تربیت دانشجومعلم قرآن تأمین اعتبار شود
کد خبر: 3604074
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

مدرک دوره تربیت دانشجومعلم قرآن تأمین اعتبار شود

گروه فعالیت‌‌های قرآنی: یوسف بعاجی، یکی از دانشجومعلمانی است که در دوره تربیت دانشجومعلم قرآن جهاد دانشگاهی شرکت کرده و از بی‌اعتباری این مدرک گلایه و بر اعتباربخشی به آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) یوسف بعاجی، یکی از افرادی است که در سال 94 در دوره‌های تربیت دانشجومعلم قرآن که در تهران توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار شده شرکت کرده است.
وی که 25 سال سن دارد و ساکن اهواز است دانشجوی ترم آخر کارشناسی نرم افزار کامپیوتر بوده و در گفت‌وگو با ایکنا به ارائه نکاتی در مورد دوره‌های تهران قم پرداخت و بیان کرد: دوره‌ای که در استان قم برگزار شد بسیار عالی بود یک مقدار فشرده برگزار شد اما می‌توان گفت به صورت جدی و کارگاهی این دوره ادامه داشت.
برگزاری دوره‌ها به صورت فشرده، مفید بود
بعاجی در ادامه تصریح کرد: چون این دوره به صورت کارگاهی برگزار شد و کلاس‌ها نیز پشت سر هم دایر می‌شدند لذا راندمان کار نیز بالا رفته بود، برای نمونه به کلاس تجوید می‌رفتیم و بلافاصله پس از آن در کلاس صوت و لحن حاضر می‌شدیم و شرکت‌کنندگان در دوره نیز با جدیت کار را دنبال می‌کردند.
وی در ادامه افزود: اگر دوره‌ها طولانی‌تر می‌شد ممکن بود استقبال چندانی صورت نگیرد اما با توجه به این که مدت زمان دوره کوتاه بود شرکت‌کنندگان نیز باید بلافاصله خودشان را برای ارائه‌های کلاسی و ... آماده می‌کردند که این خود بسیار مفید بود و مثلا مباحث درس تحوید را مجبور بودیم همان شبی که آموزش دیدیم دوره و مرور کنیم، ضمن این که اساتید نیز بسیار خوب بودند به ویژه استاد خواجوی که تجوید را با جدیت بالایی تدریس می‌کردند اما از دوره تهران رضایت‌مند نیستم.
بعاجی با اشاره به کلاس‌هایی که در اهواز دارد، اظهار کرد: قبل از این دوره و این که مدرک آن را دریافت کنم نیز در مساجد و حسینیه‌ها کلاس داشتم و با تجربه‌ای که داشتم مطالعه کتب روش تدریس را نیز انجام دادم و با تجربه‌تر شدم ولی مدرکی که از طرف سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور برای گذراندن دوره به من اعطاء شد در هیچ کجا فایده‌ای نداشت و ارگان‌های مختلف به من می‌گفتند که مدرک شما معتبر نیست.
مدرک دوره تربیت دانشجومعلم در اهواز خریدار ندارد
وی در ادامه بیان کرد: ارگان‌های دولتی اهواز این گواهی‌نامه را معتبر نمی‌دانند و به ما می‌گویند شما یک دانشجومعلم ساده هستید و از تخصص لازم برخودار نیستید و لذا آنها این اطمینان خاطر را ندارند که اگر کاری به ما سپرده شد بتوانیم با موفقیت آن کار با موفقیت انجام دهیم.
بعاجی در مورد دوره اخیر تربیت دانشجومعلم قرآن که در مشهد برگزار شد، تصریح کرد: یک دوره آموزشی در مشهد برگزار شده بود اما ما با خاطر شرایطی که داریم نتوانستیم در آن دوره شرکت کنیم، به هر حال ما دانشجو هستیم و در پرداخت شهریه دانشگاه نیز شاید مشکل داشته باشیم در نتیجه توقع ما این بود که سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور حداقل بلیط رفت و برگشت ما به مشهد را فراهم می‌کرد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و نتوانستیم به دلیل مشکلات مالی در دوره شرکت کنیم.
دانشجویان شرکت‌کننده در طرح نیازمند حمایت مالی هستند
وی در ادامه افزود: به همین دلایل تعداد حاضران در دوره مشهد نیز بسیار کاهش یافته بود، دوره تهران تعداد بالا بود، بعد در قم تعداد پایین‌تر آمد اما در مشهد سطح کمی و کیفی پائین آمد و حتی افرادی که شاید توان پائین‌تری داشتند نیز موفق شدند گواهی دریافت کنند. لذا باید سازمان توجه داشته باشد که دانشجوها استطاعت مالی لازم را ندارند و باید حمایت مالی بیشتری صورت گیرد.
بعاجی که ساکن منطقه محروم ملاشیعی اهواز است در مورد فعالیت‌های این منطقه بیان کرد: در اهواز منطقه ملاشیعی منطقه محرومی است و من هم بدون هیچ شهریه‌ای در این جا تدریس دارم اما در عین حال با وجود محرومیت و البته محافل قرآنی فراوانی که برگزار می‌شود هیچ سازمانی از ما حمایت نمی‌کند.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر این دوره تخصصی‌تر و با کیفیت بالاتری برگزار شود قطعاً تأثیر بیشتری می‌تواند داشته باشد، متأسفانه گاهی برخی ملاحظات در نظر گرفته نمی‌شود، مثلاً در دوره اول شرکت‌کنندگانی داشتیم که از نظر روخوانی و روانخوانی نیز ضعیف بودند و این افراد در کنار دانشجویانی بودند که سطحشان بالاتر بود لذا استاد نیز مجبور می‌شد سطح کلاس را تنزل دهد چراکه تعدادی از افراد مطالب را بلد نبودند.
این فعال قرآن استان خوزستان بیان کرد: امیدوارم این مطالب به اطلاع‌رسانی شود و سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور نیز به بحث مدرک این دوره اهمیت بیشتری دهد و حداقل تدابیری اندیشیده شود تا اعتبار این مدرک بالاتر رود.

captcha