عطر شهادت فرزندان غیور ایران، از خرابه‌های شام به مشام می‌رسد
کد خبر: 3606776
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

عطر شهادت فرزندان غیور ایران، از خرابه‌های شام به مشام می‌رسد

گروه معارف: عطر شهادت فرزندان غیور ایران زمین این بار نه از خاک‌های تفتیده جنوب، بلکه از خرابه‌های شام و صحرای حلب به مشام می‌رسد، تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب(س) دلیل نمی‌خواهد، راهنمایش دل است و بهانه‌اش هم دل و بیعت حسینیان زمان بیعتی است به‌رنگ خون که جلوه‌ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، طبق اعلام سازمان بنیاد شهید، آمار شهدای کشور به 210 هزار تن می‌رسد که بیش از هزار نفر از این شهدا را، شهدای مدافع حرم تشکیل می‌دهند.
شهیدان فیروز حمیدی‌زاده، غلامرضا اربابی، محمدابراهیم توفیقیان، مرتضی زرهرن و یاسین رحیمی از شهدای مدافع حرم خراسان شمالی و تمامی شهدای مدافع حرم که از سایر نقاط کشور به سوریه رفتند تا از حرم حضرت زینب(س) دفاع کنند، فقط یک پیام برای دشمنان اسلام از خود به یادگار گذاشتند که طبق گفته امام خمینی(ره) یک ملتی که زن و مردش برای جان‌فشانی حاضرند و طلب شهادت می‌کنند، هیچ قدرتی با آن نمی‌تواند مقابله کند.
فرا رسیدن سالروز شهادت نخستین شهدای مدافع حرم خراسان شمالی، بهانه ای شد تا خبرنگار ایکنا ضمن تهیه گزارش و گفت و گویی با مسئولان و همسر شهید مدافع حرم، یاد این غیور مردان را گرامی بدارد.
تنها راه آرامش قلبم اقتدا به حضرت زینب(س) است
سوسن رمضانی همسر شهید مدافع حرم فیروز حمیدی‌زاده، با اشاره به حال و هوای روزهای سخت تنهایی، با بیان اینکه شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم ولایت و دفاع از ناموس شیعه حضرت زینب(س) به سوریه رفتند، گفت: تنها خواسته‌ام از نسل جوان این است که همیشه رهروی ولایت و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری باشند.
وی در خصوص ویژگی و خلق و خوی شهید حمیدی‌زاده، خاطرنشان کرد: از زمان شهادت ایشان، این واقعیت را درک کرده‌ام که خداوند انسان‌های خوب را گلچین می‌کند و این شهید بزرگوار از جمله انسان‌های خوش اخلاق و خانواده دوست بود.
همسر شهید مدافع حرم با بیان اینکه با وجود دغدغه کار، همیشه وقت لازم را برای خانواده در نظر می‌گرفت و همیشه فرزندانش را برای تفریح به کوه می‌برد، تصریح‌کرد: همیشه خوش رو و اهل رفت و آمد بود و میهمان‌نوازی از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود.
رمضانی با بیان اینکه در طول 12 سال زندگی مشترک پرخاشگری از ایشان ندیدم و همیشه منطقی با مسائل برخورد می‌کردند، ادامه داد: سه پسر به نام‌های رضا 12 ساله، مرتضی هفت ساله و مجتبی سه ساله یادگار شهید فیروز حمیدی‌زاده است.
وی در خصوص حال و هوای فرزندان و نبود پدر طی یکسال گذشته، گفت: پسر بزرگم رضا نبود پدر را درک می‌کند اما مرتضی بابایی است و همیشه سراغ پدر را می‌گیرد و هنوز متوجه نمی‌شود که شهادت یعنی چه و پدرش باز نمی‌گردد.
وی ادامه داد: تنها راه آرام کردن فرزندانم در این جمله است که می‌گویم دعا کنید امام زمان(عج) ظهور کند تا پدرتان با ایشان آمده و دوباره شما را در آغوش بکشد.
همسر شهید مدافع حرم با بیان اینکه اصلا انتظار شهادت ایشان را نداشتم، خاطرنشان کرد: روزی که اعلام کردند آتش بس شده و موعد آمدنش نزدیک بود، تمامی لباسهایش را اتو کرده و با توجه به نزدیک بودن ایام عید برای فرزندان خرید سال نو را انجام دادم تا زحمتی برای همسرم نباشد.
رمضانی اضافه کرد: حتی وصیت نامه‌اش را به برادرم داده بود و از وی خواسته بود تا زمان خبر شهادت آن را به من ندهند و هیچوقت باورم نمی‌شد که همسرم شهید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جای شهید بسیار خالی و آرام کردن فرزندان سخت است، گفت: تنها راه آرامش قلبم اقتدا به اسوه صبر و استقامت حضرت زینب(س) است و از همه جوانان و هموطنان می‌خواهم تا آرمان‌های شهدا را هیچوقت فراموش نکنند.
شهدای مدافع حرم بهترین الگوی نسل جوان هستند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد نیز گفت: شهدای مدافع حرم بهترین الگوی نسل جوان هستند.
حجت الاسلام ناصر هدایتی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد، اظهار کرد: نوجوان و جوانان نسل امروز باید بدانند انقلاب اسلامی به آسانی به‌دست نیامده و شهدای ما و جوانانی که از خون خود گذشتند این حقیقت را درک کردند، لذا بهترین الگوی نسل جوان شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم هستند.
وی ادامه داد: ویژگی خاص شهدای مدافع حرم، از دست دادن مظلومانه جان در غربت است.
حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه اگر شهدای مداف حرم نبودند امروز حرم حضرت زینب(س) عاقبت نامعلومی داشت، اما جوانان کشورمان به دشمن نشان دادند که شیعیان با غیرت و خون خود از ناموس اهل بیت دفاع می‌کنند، اظهار کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند امکان درگیری در مرزهای کشور بسیار بالا بود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم جان خود را کف دستشان گذاشتند و رفتند، اضافه کرد: این شهدا با علم به اینکه می‌دانند وقتی می‌روند احتمال برگشت بسیار ضعیف است، از تصمیم خود منصرف نشدند و به استقبال شهادت رفتند.
حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد: جایگاه و ثواب این شهدا بیشتر است و بنا به فرمایشات ائمه معصومین و قرآن کریم، شهدا زنده‌اند و بر اعمال ما نظارت دارند.
وی با بیان اینکه آن‌ها که مرده‌اند ما هستیم و شهدا همیشه زنده‌اند و نزد خداوند روزی خود را می‌گیرند، گفت: شهدا بر اعمال همه جامعه و مسئولان نظارت دارند و باید تلاش کنیم تا در هر سمت و کسوتی که هستیم، وظیفه خود را به درستی انجام داده و برای اعتلای نظام چیزی کم نزاریم، تا نزد شهدا رو سفید باشیم.
شهدای مدافع حرم، آرامش و امنیت را برای کشور تضمین کردند
حجت‌الاسلام محمدتقی عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی نیز به ایکنا گفت: شهدای مدافع حرم با رشادت خود، ثبات، آرامش و امنیت را برای کشور تضمین کرده و اجازه ندادند دشمنان دین و کشور، با ایجاد رعب و وحشت و اقدامات خرابکارانه فضای میهن اسلامی را نا امن کنند.
وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با ایثار و مجاهدت و گذشتن از امنیت و آسایش خود وارد عرصه دفاع از حریم آل الله شدند، اظهار کرد: این شهدا به همه دنیا نشان دادند که درب‌های شهادت همچنان به روی مشتاقان گشوده و زمینه فداکاری و حماسه آفرینی همچنان فراهم است.
عزیزی با بیان اینکه همه ملت ایران مدیون این حماسه آفرینی‌های باشکوه است، به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: "شهدای مدافع حرم رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر این‌ها مبارزه نمی‌کردند این دشمن می‌آمد داخل کشور ... اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه استان‌ها با این‌ها می‌جنگیدیم و جلوی این‌ها را می‌گرفتیم ."
وی یادآور شد: برگزاری یادواره‌های شهدا اقدام خوب، ارزشمند و تاثیر گذاری است که می‌توان با تبیین سبک زندگی این قهرمانان شهید، راه، هدف و نوع گفتمان متعالی ایشان را در میان افراد جامعه و به‌ویژه نسل جوان نهادینه و ماندگار کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی هدف مشترک شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم و هر شهیدی که در راه اعتلای اسلام و انقلاب جان خود را فدا کرده است، را اعتلای اسلام، اقتدار کشور و دفاع از ارزش‌های اعتقادی، ملی و انسانی عنوان کرد.
حجت‌الاسلام عزیزی اظهار کرد: شهدای ما در راه این اهداف بلند و ارزشمند مجاهدانه جهاد کرده و نشان دادند که برای صیانت از ارزش‌های دینی و اعتقادی باید با تمام وجود وارد عرصه جهاد شد و حتی از نثار جان ابایی نداشت.
قدردان ایثار شهدا باشیم
حجت‌الاسلام پروین رئیس اداره تبلیغات اسلامی مانه وسملقان نیز معتقد است: شهدای مدافع حرم برای عزت و سربلندی اسلام و برانداختن پرچم کفر به درجه رفیع شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم جوانان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک بالای خود موقعیت حساس کشور و منطقه را درک کردند و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را، مشتاقانه پذیرا شدند، ادامه داد: باید با عمل به دستورات دین مبین اسلام و پایداری در راه حفظ ارزش‌ها، قدردان ایثار، شهدای مدافع حرم باشیم.
خون شهدای مدافع حرم خطر بزرگ را از مرزها دور راند
حجت السلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی نیز گفت: خون شهدای مدافع حرم خطر بزرگ را از مرزهای میهن اسلامی دور راند.
وی، اظهار کرد: خون شهدای مقاومت و مدافع حرم خطر بزرگی را از انقلاب دور کرد و ملت سوریه را نجات داد.
وی با بیان اینکه در این مقاومت میادین سیاسی فتح شد، تصریح کرد: علاوه بر آزادی شهر حلب، امروز مردم سوریه نفسی می‌کشند و زمان می‌خواهد تا خود را بیابند و در این زمان باعث افتخار است که جوانان غیور ایران اسلامی برای نجات حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفتند.
امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم خط شکن جبهه حق‌اند و خونشان توانست هسته مقاومت را تقویت کرده و فصل جدیدی در مقاومت و ایستادگی را رقم بزند، خاطرنشان کرد: ویژگی شهدای مدافع حرم شهادت آن‌ها در کشور غریب و خارج از مرزهاست و این امر، اجر کار این شهدا را دو چندان می‌کند.
حجت السلام یعقوبی اضافه کرد: شهدا همه عزیز و کرامت آفرینند، اما شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم ولایت و حرم اهل بیت به کشوری دیگر رفتند تا ایران اسلامی را مصونیت بخشند و جلوی دشمنان را بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه اقدام شهدای مدافع حرم و رزمندگان در سوریه به نوعی پیشگیری بود تا دشمن هوس نکند به کشورمان نگاه چپ کند، گفت: برخی می‌گویند چرا باید در کشوری دیگر بجنگیم، در جواب باید گفت کشور سوریه نیز در زمان هشت سال دفاع مقدس خط مقدم ایران اسلامی بود و در واقع حق و حقیقت جبران همین خوبی‌ها است.
 نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم به سوریه رفتند تا از حضور دشمن در مرزهای کشورمان پیشگیری کنند که به حق دفاعی جانانه از حریم ولایت کردند و اجرشان در پیشگاه خداوند محفوظ است.

captcha