برگزاری 189 جلسه جزءخوانی قرآن در شهرستان گناباد
کد خبر: 3607179
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

برگزاری 189 جلسه جزءخوانی قرآن در شهرستان گناباد

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد از برگزاری ۱۸۹ جلسه جزءخوانی قرآن کریم و فعالیت 90 پایگاه تفسیر قرآن در ایام ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ۱۸۹ جلسه جزءخوانی قرآن کریم در شهرستان گناباد در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه این جلسات قرآنی در مساجد، حسینیه‌ها و منازل شهروندان شهرستان گناباد برگزار می‌شود، اظهار کرد: به‌منظور بهره‌مندی همه افراد از کلام وحی و ایجاد فضای معنوی بهتر، سعی شده است تا جلسات جزءخوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته گنابادی در برخی از مساجد شهرستان برگزار ‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد، حمایت مادی و معنوی از جلسات موفق قرآنی را از برنامه‌های این اداره دانست و ابراز کرد: تاکنون بیش از 90 جلسه قرآن خانگی در این شهرستان شناسایی شده است که طی ایام سال، جلسات جزء‌خوانی و تلاوت قرآن کریم را برگزار می‌کنند.
حجت‌الاسلام رحمانی، تفسیر قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: همزمان با ایام پرفضیلت این ماه، 90 پایگاه تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه حدید، تفسیر را برای مردم ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن کریم در ایام ماه پرفضیلت رمضان، تأکید کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، باید جلسات قرآنی به صورت منظم با مشارکت مردم در طول سال در مناطق مختلف شهری و روستایی برگزار شود.
حجت‌الاسلام رحمانی، اعزام مبلغ را از جمله برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: علاوه بر تفسیر قرآن کریم، اقامه نمازهای یومیه به جماعت، بیان احکام شرعی و برگزاری کلاس‌های روخوانی کلام وحی از دیگر برنامه‌های مبلغان در ماه رمضان است.
captcha