رقابت ناشنوایان کویتی در رقابت‌های حفظ قرآن و حدیث
کد خبر: 3607229
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

رقابت ناشنوایان کویتی در رقابت‌های حفظ قرآن و حدیث

گروه بین‌الملل: نخستین مسابقات حفظ قرآن و حدیث نبوی به مناسبت ماه مبارک رمضان ویژه ناشنوایان در کویت برگزار می‌شود.

در حال ادیت//برگزاری مسابقه قرآنی ویژه ناشنوایان در کویت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک الوطن کویت، سعید الاصبحی، دبیر انجمن منابر قرآنی کویت، در این باره گفت: این مسابقه با همکاری باشگاه ورزشی ویژه ناشنوایان کویت و با حمایت وارثان عقاب محمد الخطیب، بازیگر تئاتر و یکی از بنیانگذاران جنبش تئاتر در کویت برگزار می‌شود.
الاصبحی در ادامه گفت: این مسابقه به صورت جدا ویژه بانوان و آقایان ناشنوا با شرایط علمی یکسان در دو رشته، حفظ سوره فجر و الفاتحه و بخش دوم حفظ سوره الفاتحه، قدر و الاخلاص برگزار می‌شود و تمامی متسابقان می‌توانند در مسابقه حفظ احادیث شرکت کنند.
دبیر انجمن منابر قرآنی کویت متذکر شد: این رقابت‌ها، بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم ماه‌ مبارک رمضان پس از نماز تراویح در سالن باشگاه ورزشی ویژه ناشنوایان برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز پس از عید فطر در همین مکان برگزار خواهد شد.
الاصبحی تصریح کرد: جوایز مالی ارزنده‌ای برای 10 نفر اول این مسابقه و جوایز تشویقی برای برندگان مسابقه حفظ احادیث اختصاص داده شده است.
وی در پایان افزود: هدف از برگزاری این مسابقه، آموزش قرآن و ارزش‌های آن به گروه ناشنوا و معلولان در راستای طرح «مواهب القلوب»، تحقق حدیث پیامبر اکرم «خیرکم من تعلم القرآن و علمه»، فعال‌سازی طرح‌های قرآنی و آموزشی به زبان اشاره برای ناشنوایان و الکن‌ها، تقویت اعتماد به نفس آنان و شرکت دادن این گروه از جامعه در فعالیت‌های فرهنگی این ماه مبارک است.
captcha