277 نفر زندانی جرائم غیرعمد در کردستان وجود دارد
کد خبر: 3607553
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

277 نفر زندانی جرائم غیرعمد در کردستان وجود دارد

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به اینکه جرایم غیرعمد شامل تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی غیرعمد، چک های بلامحل غیر کلاهبرداری و محکومیت‌های مالی نظیر مهریه و نفقه است، گفت: حدود 277 نفر به این دلایل در زندان‌های استان هستند که امیدواریم بتوانیم آنها را به آغوش خانواده‌هایشان باز گردانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری کردستان شامگاه چهارشنبه،17 خردادماه  در جشن گلریزان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جلسات و گردهمایی‌هایی که همه ساله در استان با عظمت و شکوه هر چه تمام و با هدف کمک به زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می شود، جشن گلریزان است.

وی با اشاره به اینکه جرایم غیرعمد شامل تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی غیرعمد، چک های بلامحل غیر کلاهبرداری و محکومیت‌های مالی نظیر مهریه و نفقه است، افزود: حدود 277 نفر به این دلایل در زندان‌های استان هستند که امیدواریم بتوانیم آنها را به آغوش خانواده‌هایشان باز گردانیم.

رئیس کل دادگستری کردستان عنوان کرد: گذشت شاکیان خصوصی در این امر بسیار مهم بوده است و در سال 95 نسبت به سال94، از 81 درصد رشد گذشت شاکیان بهره مند بودیم.

وی با بیان خیرات و برکات این کمک‌ها در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: برنامه امروز به روال سال‌های گذشته برای کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند است که از لحاظ اخلاقی و دینی بسیار اهمیت دارد.

گروسی بیان کرد: در تمام ادیان الهی کمک به افراد گرفتار و نیازمند توصیه شده است و برگزاری این مراسم در ماه رمضان بر اعتبار و شأن آن بسیار افزوده است.

وی در پایان یادآور شد: قوه قضاییه برای پیشگیری از کارهایی که منتهی به افزایش جمعیت کیفری می‌شود اقداماتی را انجام داده است و از همه هم خواهان کمک به ستاد دیه هستیم.

captcha