تمدید مهلت ثبت‌نام بخش معارف مسابقات سراسری قرآن کریم
کد خبر: 3608077
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

تمدید مهلت ثبت‌نام بخش معارف مسابقات سراسری قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در راستای استفاده از ظرفیت و فرصت ماه مبارک رمضان ثبت‌نام بخش معارف چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن تا دوازدهم تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید‌محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف استان در نشست هماهنگی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، با اشاره به ثبت‌نام چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان، اظهار کرد: در راستای استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و برای جذب و حضور بیشتر افراد در بخش معارف مسابقات سراسری قرآن کریم، زمان ثبت‌نام بخش معارف تمدید شد.
وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام بخش معارف چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن تا 12 تیرماه تمدید شده است، افزود: با هدف جذب بیشتر افراد برای حضور در مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف زمان ثبت‌نام و زمان برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات هم تغییر کرد.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه در سال جاری برای دومین بار مهلت ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن کریم تمدید شده است، اضافه کرد: پیش از این در بخش‌های شفاهی ثبت‌نام برای حضور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا دهم اردیبهشت همزمان با پایان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تمدید شده بود.
وی ادامه داد: تمدید مهلت ثبت‌نام بخش معارف مسابقات سراسری قرآن کریم از 28 اردیبهشت تا دوازدهم تیرماه بنا به درخواست بسیاری از استان‌ها برای استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان به‌منظور جذب و حضور حداکثری علاقه‌مندان به این بخش انجام گرفته است.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: افزون بر زمان ثبت‌نام بخش معارف مسابقات سراسری قرآن کریم محتوای رشته‌های بخش معارف این مسابقات هم تغییر کرده است.
وی بیان کرد: پیش از این در مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم به حفظ و معارف 150 موضوع با رویکرد سبک زندگی در دو مرحله استانی و کشوری اشاره شده بود که پس از تغییرات اعمال‌شده تعداد موضوعات از 150 به 114 موضوع کاهش یافته است.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه در رشته حفظ معارف و احادیث حفظ 40 حکمت منتخب به منابع اضافه شده است، اظهار داشت: در این بخش کتاب «زمزم حکمت» به عنوان منبعی برای رشته حفظ معارف و احادیث در دو بخش شهرستانی و استانی معرفی شده است.
وی افزود: زمان برگزاری مرحله شهرستانی رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث به‌صورت هم‌زمان ساعت 9 صبح روز 15 تیرماه است و زمان برگزاری مرحله استانی رشته‌های این بخش هم 12 تا 19 مردادماه اعلام شده است.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: زمان برگزاری مرحله کشوری رشته‌های تفسیر قرآن، حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث روزهای یازدهم تا بیست و ششم شهریورماه است.
مدیرکل اوقاف امور خیریه استان اظهار کرد: دانشجویان و سربازان در طول مدت تحصیل و خدمت و طلاب حوزه‌های علمیه می‌توانند با ارائه گواهی‌نامه معتبر در شهرستان محل تحصیل یا خدمت خود ثبت‌نام کنند و افراد زیر 18 سال هم حتی اگر دانش‌آموز نیستند می‌توانند در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کنند.
captcha